Barskap? Det er ikke noe barskap her!

Noen uker siden nå ble jeg visst bedt om å fortelle hva som er i barskapet mitt. Det ignorerte jeg selvsagt.
Sannheten er at barskapet mitt er fullt av vaffeljern og kaffekanner og andre kjøkkenredskaper jeg aldri bruker. Flaskene bor derfor på kjøkkenbenken der de er mer tilgjengelige.
Barskap
Litt for tilgjengelige, etter bildet å dømme. Alt som er igjen er en flaske Bombay Sapphire gin, og den er så godt som tom…

«Hei, mitt navn er Marina, og jeg har et alkoholproblem.»
«Jeg er HEELT UT!»

Triste saker dette. Bra at jeg egentlig ikke drikker så mye, og dessuten bor jeg i en by der spritbutikkene er åpne til klokka to om natta.
Dette skal nok ordne seg, skal du se!

8 comments on “Barskap? Det er ikke noe barskap her!

  1. Tja, strengt tatt er det vel ikke et barskap, akkurat, men det kjøkkenskapet der jeg en gang oppbevarte flaskene er nå okkupert av vaffeljern og diverse andre saker man ikke kan hive ut men heller ikke vil se på.

  2. Ja, mange sorter sprit har den uvanen! Bare forsvinner fra flaskene!
    *mumle*

    De andre flaskene inneholder (fra venstre): Olivenolje, sesamolje, og balsamico. Jeg har dem i flasker med tut på fordi det blir mindre søl på det viset. Klossete som jeg er, er det bare for mye å ta en flaske ned fra skapet, ta av korken, helle ut en passende mengde olje, sette korken tilbake på flasken og sette flasken tilbake i skapet samtidig som jeg lager mat!

  3. Sånne korker med helletut er litt smart, det skal jeg prøve å skaffe meg!
    Ungene pleide alltid skylde på nissen hvis noe gotteri var borte fra skapet her…du skal se at nissen setter pris på en dram eller tre også – derav tomme spritflasker 😉

  4. Ja, nissen liker en dram, det er sikkert! Den røde nesen kommer nok ikke bare fra kulden!
    Men jeg skulle likt å vite hva han gjør på kjøkkenet mitt til stadighet, og hvorfor han ikke likesågodt tar oppvasken mens han er der?

  5. Dette er da et vakkert barskapbilde ( uten skap, men dog). De orientalsk utseende oljekaraflene flankert av to blå gjenstander. Send det til ginfabrikken og du får sikkert ei kasse med Bombay Sapphire i belønning!

Legg igjen en kommentar

