Bare 9 liv, eller?

«Cats took many thousands of years to domesticate humans.»

Kanskje så mye som 130,000 år, skal man tro nyere forskning. Jeg vet ikke om dette beviser at katter er dårlige lærere, eller at mennesker er litt trege av seg, men det er muligens litt av hvert?

Dessuten har jeg en teori om at mange mennesker har begynt å glemme treningen sin.

6 comments on “Bare 9 liv, eller?

  1. Da er det to ting som endret oss fra dyr til mennesker. At vi klarte å temme ilden og at kattene fikk lyst til å være sammen med oss. Vi er faktisk flinke – og sabla heldige.

  2. Ja, at vi kan produsere varme og i tillegg tiltrekke oss rotter og mus gjør oss vel ganske attraktive fra et kattesynspunkt?
    Og så får vi æren av å ha Pus på sofaen. Det gjør livet mye triveligere, skuller jeg tro!

  3. Alltid trivlig i sofaen min – iallfall så lenge jeg ikke setter meg (og dermed varmer opp) på det stedet den ene katta har gjort fra seg et par ganger… (Får det lissom aldri helt odørfritt.)

  4. Jeg har to katter og trener når jeg selv føler for det – hvilket forekommer sjeldent. Aner jeg en sammenheng? 😆

  5. Selvsagt! Det er da mye koseligere å bli på sofaen sammen med kattene istedet for å gå ut og løpe rundt som en gærning?
    Og så må man jo holde på territoriet sitt og ikke la kattene ta over hele sofaen. To av dem greier det fint i den tiden det tar deg å dra til et helsestudio og tilbake. Kanskje ikke så bra for formen, men noe må man jo ofre for å forhindre at lodottene tar over makten.

Legg igjen en kommentar

