Morgen på kontoret:

En kopp kaffe er bra.
To kopper er litt tvilsomt.
Tre kopper er for mye.

Jeg tror jeg trenger en større kopp!

16 comments on “Morgen på kontoret:

  1. Men hvis man har liten kopp så holder kaffen seg varm til man får drukket opp! Disse store kaffekrusene medfører alltid at siste halve koppen blir pisselunka, det er ikke så godt… Selv har jeg nettopp nytt tre små kopper deilig varm kaffe av typen Marrakesh, mmmm…

  2. Jeg har faktisk kopp av den isolerende typen, absolutt nødvendig når kontorkaffen er helt udrikkelig så man må ta med seg kaffen utenfra.

    Dessuten er jo tre kopper kaffe for mye, har jeg fått fortalkt. Men ingen sier det er noe galt med en stor kopp…

  3. En kopp er en kopp er en kopp… Tydligvis. Men altså; kvaliteten er ikke helt ubetydelig. Jeg holder også en knapp på Marrakesh. Cafè Royale, om du spør meg 🙂 Men har jeg koffeinunderskudd i kroppen er det ikke makan til hva slags kaffe jeg heller i meg. Flybusskaffe for eksempel. Pføy! i alle andre tidspunkter enn hjemmefra klokka 5 på morran.

  4. En kopp er en kopp er en kopp. Ingen tvil om det!
    Og når det gjelder kvalitet er jeg også ganske nøye på det. Kaffe skal være økologisk dyrket, i skyggen, og jeg kjøper bare fair trade kaffe for da er jeg rimelig sikker på at arbeiderne ikke ble dårlig behandlet. Det gir en beisk smak. Og så skal kaffe helst dyrkes nær en vulkan, dess høyere dess bedre. Kilimanjaro er visst den beste, men de dyrker visst brukbar kaffe selv i Colombia, har jeg hørt…

  5. Problemet her i landet er å få tak i kaffe som både er god (dvs mørkbrent), økologisk og fair trade. De Fair Trade kaffene som jeg har funnet i butikkene her er ikke det, dessverre. Selv kjøper jeg ofte god økologisk og mørkrostad kaffe i Sverige, jeg tenker litt som så at når den er økologisk dyrket så betyr det muligens at det heller ikke er de verste forholdende for arbeiderne…!?

  6. C: Meg også!
    Skorpionkvinnen: Ja, iallefall slipper de å håndtere de verste insektmidlene!
    Jeg tror problemet med å få god kvalitet kaffe i Norge skyldes at de fleste nordmenn bare vil ha det billigste. Det er et problem her også, men heldigvis finnes det et stort nok marked for god kaffe til at den i det minste er tilgjengelig, om enn litt dyr!

  7. Det er sant, Marina. Nordmenn flest er gniene og kjøper hva det skal være av dårlig-kvalitet-mat bare det er billig. Jeg nekter å være norsk på den måten! Uansett er det ikke litt dyrere kaffe som tømmer lønnskontoen!

  8. Nei, etter hva jeg har sett er det tull og dill man egentlig ikke har noen bruk for som virkelig koster!
    Og så hus og slike ting da. Jeg har hørt det er ikke akkurat billig der borte heller. Og bil, hvis man har. Bil kan lett bli mye dyrere enn et sted å bo er her.

Legg igjen en kommentar

