Alternativ utdannelse?

Prinsesse Märtha sier hun er synsk og snakker med engler, og det har visst gitt endel mennesker anfall. Undre har fått latteranfall, og det kan man vel ikke klandre henne for.

I tilfelle noen enda ikke er sjokkert nok, kan jeg nevne at jeg er også synsk. Men jeg kan ikke huske å ha snakket mye med engler. Smådjevler, derimot, har jeg hatt endel samtaler med.

For en eller annen grunn tror jeg ikke dette er godt nok grunnlag for å starte egen skole.

11 comments on “Alternativ utdannelse?

  1. … men nå er det jo mye som er alternativ utdannelse utan at det er snakk om at har engler eller demoner med seg, og enkelte av disse alternative utdannelsen blir jo etter hvert også ganske main stream slik som akupunktur.

    I hovedsak tror jeg at «overnaturlige» eller «åndelige» fenomener kun er en metafor eller forklaringsmodell for høyst naturlige og forklarlige fenomener.

  2. Det er da bra å være i kontakt med den fysiske verden også.
    Og smådjevler funker som bare det som forklaring på utrolig mange fenomener. Litt sånn som nisser og denslags.

  3. Hun har ihvertfall oppnådd det hun garantert ville oppnå: blest og oppmerksomhet rundt alternative interesser og gjøremål!

  4. Jeg har en brasiliansk venn som krever å bli trodd på at han har møtt en engel. Og etter å ha hørt ham fortelle (han er en rimelig balansert mann) så ser jeg ikke bort fra det.

    Jeg faller alltid ned på at det er mer mellom himmel og jord enn de fleste andre steder.

  5. C: Men det er vel bare bra, nå midt i agurktiden?
    Iskwew: Ja, det er ingen grunn til å være for skråsikker på at noe ikke eksisterer bare fordi man ikke har sett/opplevd det selv. For da måtte jeg jo tvile på Australia men tro på kenguruer, og det går ikke så bra.
    Som man sier på engelsk: Some things have to be believed to be seen.

  6. Jeg har også følt nærvær av både gode og onde krefter, men tviler på at jeg skal starte skole av den grunn..

    Egoisten
    – Åtgaumsforvaltar med kjip pedagogikk

  7. Egoisten: Vi kan jo ikke alle gjøre det!
    Når jeg tenker meg om, var det faktisk påskolen jeg kom i kontakt med diverse onde krefter…
    Iskwew: 🙂

  8. Greier ikke le så mye av Märtha, jeg… Synes ikke det hun forfekter er spesielt mye morsommere enn folk som påstår de har møtt Jesus/Gud/den hellige ånd.

    🙂

  9. Eller snakket med sin avdøde oldemor.
    Eller folk som påstår de egentlig er Napoleon eller Gandhi eller en annen berømt person.

Legg igjen en kommentar

