Velkjente naturlover man ikke lærte om på skolen

Risikoen for å søle kaffe på seg selv er direkte propsjonell med hvor lyse bukser man har på og hvor viktige møter man har den dagen.

Det er derfor alle vet at man må ha på seg svart bukse hvis man har et viktig møte. Bortsett fra Marina, som i et anfall av vill optimisme eller komplett hukommelsestap tar på seg lyse bukser med forutsigbart resultat.

Risikoen for å søle kaffe øker selvsagt også med hvor mye kaffe man drikker, men la oss ikke gå for nøye inn på det.

12 comments on “Velkjente naturlover man ikke lærte om på skolen

  1. sannelig godt jeg har slutta med den kaffegreia. Derimot er pastasausflekker ganske kledelig på lyseblå skjorter..

    Egoisten
    – Åtgaumsforvaltar med kjeledress og smekke

  2. Dette er en kjent naturlov. Den slår aldri feil. Det er også den dagen du har pen, nystrøket hvit bluse på at plastikklokket på kaffen du kjøper på Narvesen ikke er skikkelig på.

  3. Egoisten: Ja, det finnes en naturlov om pastasaus og lyse skjorter også. For ikke snakke om pastasaus og ting som må på renseriet. Faktisk finnes det visst en naturlov som tvinger folk til å spise noe med sterkt farget saus på hvis de har på noe som ikke kan vaskes. Og en om slips og suppe også.
    Iskwew: Selvdagt! Synet av hvitt, eller enhver lys farge faktisk, gjør det umulig for Narvesen-ansatte å sette lokket skikkelig på. Og å ha på seg lyse klær gjør at vi ikke legger merke til denslags.
    Jeg har aldri sølt kaffe på svarte bukser bortsett fra når jeg har på lys bluse og kaffen jeg søler på den drypper på buksa.

  4. Avil: Ja, vi er mer klossete når vi har mensen. Og gjerne mer irritable og overfølsomme også. Bra elendigheten ikke varer mer enn etpar dager!
    Lothiane: Jeg håper da virkelig at det finnes svært få mennesker som ikke kjenner seg igjen i denne!

  5. Dette er en naturlov jeg har blitt utsatt for gang på gang! Har etterhvert begynt å lære, dermed får jeg nesten aldri brukt min lekre hvite linbukse. For jeg drikker jo kaffe hver dag… Samme lov gjelder hvit bluse/topp og (rød) pastasaus. Hvis jeg vet jeg skal spise det, må det mørke klesplagg til. I det hele tatt har jeg spesielt godt talent for å søle, kanskje derfor jeg trives godt i sorte klær…

  6. Kanskje det? Jeg bruker stort sett mørke klær også, og hvis jeg noensinne har på meg noe lyst får det gjerne kaffeflekker.
    Pastasaus og blåbær er også farlige ting å spise iført noe som er lysere enn koksgrått.

Legg igjen en kommentar

