Det papirløse livet løser ikke alle problemer…

Vinduene mine er skitne. Ingen tvil om det. De er skikkelig møkkete, for å være ærlig. Man kan knapt se ut av dem. Det betyr selvsagt at man kan ikke se inn heller, men det spiller egentlig liten rolle når man bor i tredje etasje. Det er så høyt som man kan bo i Iowa City.

Jeg skulle egentlig vaske dem i vår engang, men det ble det ikke noe av. Siden den tid har det vært meningen min at jeg skulle vaske vinduene snarest, bare jeg får tid.

Og aviser. Aviser er det beste for å pusse vinduer med etter at man har vasket av møkka. Det er jo ganske meningsløst å vaske vinduene og la dem forbli stripete og flekkete, så aviser må til.

Men de lokale avisene er så til de grader dårlige at jeg kjøper dem aldri. Jeg bare leser nettaviser og sparer dermed både penger og livet til mange trær og føler meg miljøvennlig i samme slengen. Jeg får agurkene … Æh … jeg mener selvsagt nyhetene i lettfordøyelig form og slipper den ekstra turen til resirkuleringssenteret.

Og nå er vinduene mine så skitne at plantene mine ikke får nok lys og jeg må sikkert til med møkkagreip før jeg kan gå løs på dritten med skurekost og grønnsåpe og jeg kommer helt sikkert til å trenge hele søndagsutgaven av The Chicago Tribune til å pusse dem med etterpå.
Joda, smart gjort å utsette husarbeidet, Marina!

8 comments on “Det papirløse livet løser ikke alle problemer…

  1. Neida, for jeg har overhengende tak så regnet treffer aldri vindusglasset. Noe som er veldig urettferdig ettersom det blir vått på gulvet hvis jeg lar dem stå åpne når det regner.
    Jeg blir vel bare nødt til å luske ned til kjosken og lange over kontanter for en avis, går jeg ut fra.
    GRRR!

  2. Må du lese avisen før du bruker den som vinduspuss da? Du trenger ikke si i fra til journalistene eller redaktørene om hva du skal bruke avisen de produserer til vettu.

    Egoisten
    – Åtgaumsforvaltar med kynisk holdning

  3. Men du må da forstå hvor vondt det gjør å faktisk bruke penger på denslags? Jeg blir vel knapt i stand til å stå oppreist etterpå, så å vaske vinduer blir det vel dårlig med.

  4. Du mener vel at den synes når det er lyst?
    Jeg har en plan om å ta turen innom en eller annen cafe på søndag morgen og se om noen legger igjen en blavis. Det kan spare meg en dollar femti, i tillegg til integriteten min.

  5. Men atte… har du ikke en miljøklut eller noe sånt, som du kan gå over vinduet med etter at du har brukt såpevann og nal? Det funker fint som søren. 🙂

    F’resten… søstra mi bodde i Iowa en stund. Tror jeg..? Nå ble jeg plutselig usikker. Council Bluff, mener jeg stedet/byen het. Hun var utvekslingsstudent der da hun var yngre. 🙂

  6. Nå ble jeg litt usikker, men jeg tror da Council Bluff er i Iowa. Litt lenger vest, hvis jeg ikke husker feil.
    Og det er sikkert mange andre ting man kan bruke til å pusse vinduer med enn gamle aviser, men de funker jo bra og dengang man abonnerte var det jo gjenbruk. Det og kattekassa.

Legg igjen en kommentar

