Så tar vi guglerne enda en omgang…

Iblant leter folk etter noe, og nå for tiden hvis det er informasjon de leter etter, hender det de bruker en eller annen søkemotor. Og disse søkemotorene foreslår iblant at de kanskje kan finne hva de leter etter i bloggen min.
Jeg vet ikke hva de finner, men ettersom jeg vil gjøre mitt beste for å yte god service vil jeg prøve å gjette hva disse søkende sjelene ville vite og gi dem svar.

Dagens første søkeord er «software ingeniør lønninger». Bortsett fra den språklige forvirringen (det heter programvareingeniør på norsk, software engineer på engelsk) kan jeg gå ut fra at denne personen lurer på hva programvareingeniører tjener. Svaret et «ikke nok». Nok til å leve av, kanskje, men ikke nok til å kjøpe alle dingsene en person som er egnet til å være programvareingeniør trenger. Ja, vi trenger alle de dingsene! Å foreslå noe annet er helligbrøde.

Neste er «Hjort i hagen». Dessverre, ettersom jeg verken har Hjort eller hage kan jeg ikke hjelpe med dette temaet. Spør Flopsy.

Om «naturlover» kan jeg bare si en ting: Følg dem! Til punkt og prikke. Brudd på naturlovene tas meget alvorlig og straffen er streng.

Dagens siste søkeord er «dyrebarnehage». Om det kan jeg bare si at hvis noen finner en som tar imot små krepser så er jeg og Smurf definitivt interessert!

6 comments on “Så tar vi guglerne enda en omgang…

  1. Hos meg går det i stort sett to søkeord: Pupper og kommunevalg. Verden er enkel:)

    Egoisten
    – Åtgaumsforvaltar med godt forhold til statcounter

  2. Jeg vet virkelig ikke, men så lenge man ikke kan knytte et søk til en bestemt person spiller det vel ikke noen stor rolle?
    Gårdsdagens beste, virker bare i kombinasjon: «Redde global oppvarming» og «Forhindre global oppvarming»

  3. Aha! Så det er derfor folk tyr til søkemotorer for å finne Hjort i hagen!
    Jeg trodde en titt ut av vinduet ville vært nok. Der ser vi hvor feil man kan ta.

Legg igjen en kommentar

