Oppdatering på klesfronten

Moteblogging er jo i vinden for tiden, så for å vise at jeg er up-to-date og alt det der må jeg vel skrive litt om klær jeg og. Jeg dro nemlig til kjøpesenteret og handlet litt klær ganske nylig, og når man tar i betraktning hvor glad jeg er i det kjøpesenteret er det definitivt verdt et førstesideoppslag, iallefall på bloggen min.
I tillegg var det klær jeg kan gå på jobb i jeg kjøpte, så sensasjonsverdien av denne begivenheten er ganske høy. Der jeg jobber forventes det nemlig at man kler seg litt kjedelig og det gjør det jo ikke så forbaska spennende å handle akkurat. Dessuten er det vanskelig for meg å finne noe som passer.

Men i år var jeg ganske heldig. På The Gap fant jeg nemlig både lyse kakibukser og en mørkeblå bukse med smale striper som passet helt perfekt. Tilogmed lange nok! Mens jeg var der fant jeg også en bomullsgenser med flettemønster som passet helt fortreffelig og i tillegg var på tilbud. For å bevise at jeg ikke er en sånn kjedelig ingeniørtype som har 25 identiske skjorter, kjøpte jeg fire, i fire forskjellige farger. Og så noen smalstripete skjorter for å bevise at jeg følger med på moten. Så mange smalstripete skjorter jeg ser i butikkene nå for tiden må de jo ganske enkelt være siste skrik! Eller i det minste tilgjengelig i mange forskjellige utgaver.
For å være ærlig jukset jeg litt med skjortene og kjøpte dem fra herreavdelingen. Der kan jeg nemlig få skjorter som passer.

Men, altså. Etter å ha vært så effektiv og skaffet meg klær som ikke sjokkerer noen på jobben, burde jeg også få lov til å kjøpe noen ting jeg vil ha? Som for eksempel denne t-skjorten, et par olabukser, og noen fine støvletter som passer til?

12 comments on “Oppdatering på klesfronten

  1. Nettopp! Jeg er ikke helt sikker på de olabuksene da; Gucci passe meg vanligvis ikke så bra, men akkurat nå strever jeg svært med å overbevise meg selv om at jeg kommer ikke til å ha noen anledning til å bruke den skjorta så det har ingen hensikt å bestille den!

  2. Ja, det er mulig!
    Nesten alle jeg kjenner har et problem med bukser, enten er de for korte eller for lange. Hvis de er for lange går det iblant an å legge dem ned, men det ser ikke alltid riktig ut. Og er de for korte er det ingenting man kan gjøre!
    Men i det minste lages gensere lengre nå enn etpar år siden. For en stund var jeg virkelig redd for at jeg måtte gå over til å bare handle i herreavdelingen eller gå på jobb med magen bar.

  3. Humm.. Nå ble jeg veldig nysgjerrig på hvor høy du er, Marina. 😉

    Jeg er, som jeg har annonsert i bloggen noen ganger, også et stykke over gjennomsnittet, men ikke blant de høyeste damene, men selv for meg som befinner meg under 1.80 er lengden på overdeler et problem. Jeg er så lei gensere som gir meg glippe i ryggen og som har for korte ermer!

    Bukser er som regel ikke et problem da de nok har blitt lengre i bena de siste åra.

  4. Jeg er 1.79, eller noe deromkring. Omtrent 17 cm høyere enn en gjennomsnitts amerikansk kvinne, og også 15 kilo lettere. Så jeg passer ikke automatisk inn i klærne man kan kjøpe her. De er nesten alltid for korte, bortsett fra enkelte merker olabukser. Vel, det er bare ett merke tilgjengelig som passer meg for tiden, men det er en annen sak. Bukser kan jo være lange nok uten å passe!
    Og i motsetning til enkelte høye mennesker som enten er lange i kroppen eller lange i bena, er jeg litt av hvert og det gjør det ikke enklere. Og så er det skuldrene, da…
    Jeg kan ganske enkelt ikke bruke skjorter fra dameavdelingen for de er laget for smale hengeskuldre, og mine er brede og rette. Og så har jeg midje, noe som også er svært uvanlig her borte.

  5. Nå leste ikke jeg tenksten til den «t-skjorta», men er ikke det en god gammeldags brynje? Det må jo være übertungt å gå med?
    Mangler du t-skjorter, så kan jeg sikkert sende deg et par gamle t-skjorter jeg har fra forrige valgkamp..

    Egoisten
    – åtgaumsforvaltar med passform

  6. Nei, det der er ikke en god, gammeldags brynje. Det er en moderne brynje. Hvor god den er kommer jeg ikke til å vite før jeg skaffer meg en. Og det blir det litt vanskelig å finne unnskyldning for, ettersom jeg har hauger og lass med t-skjorter. Bare ikke noen av metall…

  7. Da er jeg ca 3 cm kortere enn deg, Marina. Jeg har også det skulderproblemet, for mine skuldre er også brede og rimelig rette. Når jeg har vært i klesbutikker ender jeg stort sett alltid med å tro at verden hater meg …

  8. Det er en følelse jeg ofte har også. Og når jeg sier noe om hvor vanskelig det er å finne klær som passer, er det alltid en kort, fet, smalskuldret og midjeløs kvinne som setter igang med en skrike-tale om hvor vidunderlig en eller annen møkkabutikk er og hun handler ikke noen andre steder. Eller en eller annen kvinne som tror hun er høy men i virkeligheten knapt når opp til sitt eget hode spør hvorfor jeg ikke handler på Kohl’s, for der har de jo så mye for høye kvinner? Kohl’s er et sted som utelukkende selger billige polyesterklær i høyst utdatert stil. De har absolutt ingenting som passer kvinner over 1.70 uansett, men det er jeg visst den eneste som vet.

Legg igjen en kommentar

