Den politiske fremtiden er sikret…

De fleste har vel allerede fått med seg at en blond jentunge som tilfeldigvis er Miss Teen South Caroline liret av seg et uforståelig og usammenhengende svar på et spørsmål om hvorfor 20 prosent av alle amerikanere ikke kan finne USA på et verdenskart nylig. Jeg skal ikke engang linke til YouTube videoen, for det har jo alle andre allerede gjort.

Det er jo lett å le av dette, men heldigvis er det også endel mennesker det ute som forsvarer jenta. Hun var selvsagt nervøs og under mye stress, utdannelsessystemet i South Carolina er langt fra det beste i USA, og spørsmålet var keitete og dessuten ikke helt gyldig. Nå for tiden pugger jo ungene dette med å finne USA på et verdenskart i skolen, så hele 94% greier ut med det før de blir ferdig. Mange kan tilogmed finne Canada og Mexico på verdenskartet!

Så Miss Teen SC er kanskje ikke spesielt smart. Ikke spesielt dum heller. Men ambisiøs er hun, og når hun blir stor skal hun bli politiker. Det er jo derfor hun trener på dette med å snakke i offentligheten og på TV og sånt. Det er tross alt ikke så stor forskjell på politiske taler og skjønnhetskonkurransetaler.

Jeg vil si hun bør nok øve litt mer på presentasjonen, men innholdet greier hun jo fint ut med!

2 comments on “Den politiske fremtiden er sikret…

  1. «Det er tross alt ikke så stor forskjell på politiske taler og skjønnhetskonkurransetaler».

    Det er så sannelig så sant som det er sagt!

  2. Ville jeg noensinne lyve til leserne mine? Med mindre jeg greier å tenke ut en riktig fin skrønehistorie, selvsagt!

    Jeg kan huske en vits fra en norskbok fra ungdomsskolen:

    Politiker #1: Så, hva sa du i talen din?
    Politiker #2: Absolutt ingenting!
    Politiker #1: Selvsagt! Jeg vet da det; men hvordan ordla du deg?

Legg igjen en kommentar

