Marina gjør noe spennende…

Jeg nevnte engang noe om å kjøre til Chicago til en norsk kjenning engang, og fikk høre en masse om hvor utrolig spennende det måtte være å kunne kjøre til Chicago. Det er det. Særlig når det er is på veiene og mer trafikk enn i går…

For at alle kan ta del i spenningen, poster jeg her noen bilder av denne superspennende kjøreturen:
chicago_the_road_to.jpg
Her er et typisk scenario langs I-80 i både Iowa og Illinois. Møkkaveien er alltid under konstruksjon men den blir aldri forbedret.
crossing_mississippi.jpg
Her krysser jeg Mississippi. Den grå bilen til venstre prøvde å kjøre på meg to ganger på vei over brua. Dette er forøvrig i-280, I-80 over Mississippi er visst ikke kjørbar i det hele tatt for tiden.
Chicago
Så tar jeg I-55 inn til Chicago. Sears Tower til venstre. Til høyre, men ikke synlig på bildet er et digert vogntog som prøvde å kjøre på meg flere ganger.
Lake Shore Drive
Til tross for mye motstand kom jeg meg ned til Lake Shore Drive med skinnet og bilen i behold. Fra her måtte jeg ta så mange svinger at jeg trengte begge hendene på rattet.

Nå er jeg på vei til The Art Institute of Chicago for å se på litt verdenskjent kunst, og til Apple butikken for å ta en titt på de nye iPodene.

Life is rough!

8 comments on “Marina gjør noe spennende…

  1. Fine bilder, men selve kjøreturen hørtes nervepirrende ut. Vogntog i bakenden er alltid moro, og det å krysse broer kan vel også være litt skummelt der borte…

  2. Det egentlige problemet med å kjøre i Midtvesten er at folk her borte tror de fremdeles er hjemme på gården. De er helt uvitende om det faktum at det finnes andre trafikanter på veien, og dermed ser de seg ikke for når de kjører inn på motorveien, skifter kjørefelt, eller svinger.
    Det er ikke for ingenting at trafikken her borte er omtrent fem ganger så farlig som i Norge. I Norge må man selv på landsbygda i det minste se seg for for elg, om ikke annet.

  3. Ja, det ville blitt en spennende roadmovie!

    «Hælvete! Kø igjen!»
    «Faen ta! Vi kommer oss aldri fram!»

    «Hei! Se her! Vi kan ta denne sideveien! Den går jo i samme retning!»
    «God ide! La oss gjøre det.»

    SÅ blir det spennende…

    Nei forresten, sideveien er sikkert under konstruksjon også.

  4. Så dere kom vel inn i byen nordfra. Det er visst flere forstader der oppe, så sikkert mere trafikk også, og lengre vei inn til selve byen.
    Vestfra er det ganske enkelt, og kort distanse fra landsbygda til byen. Men stadig veikonstruksjon gjør det ofte ganske smertefullt.

Legg igjen en kommentar

