*mumle*

Å bo i en universitetsby kan bli litt utfordrende på sensommeren/høsten når byen fylles opp med førsteårsstudenter, også kjent som lammekjøtt (fresh meat på amerikansk).

Ikke at jeg har noe imot ferskinger, akkurat, men det ville vært mye bedre hvis de hadde lært seg elementære ferdigheter som å gjøre enkle innkjøp på egen hånd, å tipse servitører og å krysse gata før de begynner på universitetet.
Det er ikke mye morsomt å bli stående i kø i matbutikken bak noen småttinger som behøver femten minutter for å betale for omtrent $10 i matvarer, og det er ikke engang verdt bryet å spise i restauranter for alle servitørene i byen er blakke og sure. Og når man kjører hjem vandrer ungene rett ut i gata som om de aldri har sett en bil før. Vel, de har sett min nå.
Up close and personal!

Men en løsning er nær. Da jeg var i byen i går så jeg et stort skilt ved den lokale katolske kirken. Under overskriften «ACTIVITIES» sto det med nesten like store bokstaver «Freshman barbecue!«.

Øh… Ikke at jeg skal delta, akkurat, men grilling er jo utrolig populært rundt her og iallefall vet man at kjøttet er ferskt…

4 comments on “*mumle*

Legg igjen en kommentar

