De vokser opp så fort…

I dag dro de fem største smurfeungene hjemmefra. De er fremdeles litt for små, men ettersom de begynte å få det ganske trangt her hjemme og det tilsynelatende er mangel på blå krepser på markedet for tiden ble det til at de endte opp i fiskebutikken i litt ung alder.

De dro til samme fiskebutikken Smurf kom fra. Egentlig var det bare fire som skulle dra, men den femte insisterte. Den hoppet ut av akvariet, og da jeg plukket den opp fra gulvet og prøvde å putte den tilbake, hoppet den ut av hånden min og ned i bøtten der jeg hadde de fire andre. Så den fikk også være med.

Vel fremme ble de behørig beundret for den utrolig fine blåfargen sin før de fikk plass i et utstillingsakvarium der fargen så enda bedre ut. Først satt de bare der og så betuttet ut, så begynte de å undersøke det nye hjemmet sitt, sannsynligvis for å finne ut hva slags trøbbel de kan stelle istand der.
Og så fikk jeg betaling for dem. Ikke mye, men det var et historisk øyeblikk likevel. Første gang jeg har tjent noe på en hobby.

Og det er flere der de kommer fra. Jeg trodde at nå som jeg har blitt kvitt de store slosskjempene så skal det bli fred å få en stund. Så feil kan man altså ta.
Da jeg kom hjem var det masseslagsmål i gang i både det akvariet jeg hadde tatt de fem fra og det som sto ved siden.
Jaja, det er vel sånn krepser velger etterfølgerne til de store bøllefrøene, og det er sikkert best at jeg lar dem drive på. Lenge leve demokratiet!

8 comments on “De vokser opp så fort…

  1. Det siste jeg tok er postet to innlegg siden. Som unger flest er de ikke så glade i å stå stille så jeg får tatt bilder!
    Men det blir nok noen til, går jeg ut fra…

  2. Litt av en merkedag! 🙂

    Høres ut som det er skikkelig action hjemme hos dere. Sikkert greit at noen flytter ut. Får du solgt flere snart, tror du? Må være kult å tjene penger på hobbyen sin, ja. 🙂

  3. Resten er fremdeles for små, men de vokser jo stadig. Jeg blir nok ikke rik av dette uansett, men jeg får $6 stykket, og det er jo ikke dårlig.

  4. Jeg får dessverre ikke like mye penger som en proffesjonell foppallspællar! Hadde jeg fått så mye ville nok Smurf forlangt et mye større akvarium med mange flere gjemmesteder og da ville jeg aldri fått sett henne.
    Men egne meninger, det har de. Personligheter også, om enn enkle personligheter.

Legg igjen en kommentar

