Marina lever sunt

Dark chocolate
Se så; det skal vel ta seg av alle problemer!

22 comments on “Marina lever sunt

  1. *sukk*

    Som alltid er det den vonde mørke sjokoladen det dreier seg om. Når skal de fortelle meg at melkesjokolade er sunt? Jeg hadde gjerne gaflet i meg litt firkløver på blå resept!

  2. Delirium: Sjokolade ER svaret på alt. 42 er bare et tall. Kasnkje det antall sjokoladeplater jeg må spise før ejg føler meg bedre?
    Mia: Jeg liker faktisk mørk sjokolade mye bedre enn melkesjokolade, og ettersom det er sjokolade og ikke melkefett som er bra for oss, er det jo klart at mørk sjokolade er sunnere! Den inneholder jo mer sjokolade og mindre annet møl.
    Men kanskje firkløver virker også, bare du spiser nok?

  3. Jeg tror i alle fall det er vel verdt et forsøk! Kanskje jeg skulle forsøke 42 sjokoladeplater selv også? I løpet av hvilken tidsperiode burde sjokoladen inntas tror du?

  4. 42 sjokoladeplater? Det kommer an på hvor store de er. Den på bildet dekker kanskje en dags behov, men for å være på den sikre siden tror jeg to om dagen er bedre. Da holder 42 stykker i 21 dager, som burde være tid nok til å tenke på en grunn til at jeg trenger to om dagen for resten av livet.

  5. Ajaj, nå fikk jeg veldig lyst på sjokolade!

    Jeg liker i grunnen alle typer sjokolade, enten den er mørk eller lys. Akkurat Mandelstang kan jeg styre min begeistring for, men ellers kan jeg trykke i meg det aller meste.

  6. Mandelstang? Er ikke det stort sett marsipan da? Ikke noe galt med marsipan, men sjokolade er det ikke.
    Jeg foretrekker helst sjokolade uten fyll eller melk. Det vil si, min favoritt noensinne var en mørk en med tequila-lime smak, men den har forsvunnet og kan ikke fås noe sted mere.
    *snufs*

  7. men det er jo kakao i lys sjokolade også, kanskje hvis man bare spiser nok lys sjokolade, så er det like bra for oss som mørk sjokolade?

    det er verdt et forsøk hvertfall;)

  8. mmm – jeg lurer på om det er noe jeg burde forsøke meg på. Den platen er omtrent halvparten så stor som en plate med kokesjokolade – så da kan jeg spise en hel plate kokesjokolade om dagen.

    Spørsmålet som gjenstår nå er vel bare om jeg blir lei av kokesjokolade innen de 21 dagene er over slik at jeg fra starten av burde vurdere å variere sjokoladetypene.

  9. M: Tja, da får man jo også i seg mere av de andre, ikke så sunne ingrediensene i lys sjokolade, men det er sikkert verdt et forsøk. Hvor ille kan det være med litt ekstra melkefett?

    Delirium: Ja, variasjon er alltid bra. Dette er bare den mest konsentrerte sjokoladen jeg kunne finne. Det er også etpar sorter med over 70% kakao og forskjellige smakstilsetninger (chili, nøtter, og en slags frukt jeg aldri har hørt om før) og så er det jo flere sorter mørk kokesjokolade. Sikkert den mest økonomiske løsningen, men generiske medisiner er jo ikke alltid de beste!

  10. her i australia får vi kjøpt sjokolade med 85% kakao, men jeg har aldri prøvd den. tviler på at den er noe god. setter grensen ved 70%, og helst litt lavere:)

  11. Hva skal jeg si, som synes hvit sjokolade er den beste sjokoladen… Den er jo strengt tatt ikke sjokolade engang.
    Prøver å lære meg å like den mørke, mørke varianten, har kjøpt en med bittesmå bringebærbiter i, den er ikke så verst.

  12. M: Jeg setter grensen ved 70%, eller høyere. Ingen hensikt i å spise melk og sukker og kalle det sjokolade!
    Skorpionkvinnen: Hvit sjokolade er vel stort sett melkefett, sukker, og litt kakaofett? Jeg er ikke helt sikker, ettersom jeg ikke spiser sorten.
    Men bringebær er bra!

  13. Marina, du har nok rett – hvit sjokolade består visst i hovedsak av kakaosmør og melk. Helt sikkert bare usunt, men jeg liker det. Og White chocolate icecream, som jeg fikk i USA…mmm, yummie!
    Den mørke med bringebær er ganske god ja, øver meg på den mørke smaken.

  14. Skorpionkvinnen: Nei, nei! Iskrem er ikke bra uansett! Bare sukker, fett og kunstige tilsetnignsstoffer.
    Men sjokolade med bringebær i, det høres godt ut. Synd jeg er for dårlig til å gå til butikken etter en plate eller ti.

    Goodwill: Sjokolade er helsekost, så det så!!

  15. Ååå, jeg er skikkelig iskremoman, ikke snakk stygt om iskrem *hulk*
    Italiensk iskrem er forresten det aller beste, den er jo ikke så fet, og har oftest naturlige smaksstoffer, basert på fruktsaft/puré *trøste, trøste*

  16. Jeg tåler ikke iskrem i det hele tatt, så jeg synes i grunnen den smaker fælt. Sånn skikkelig spysjuke-fælt.

    Men italiensk is (is, ikke iskrem. Det er jo ikke krem i den) er bra. Man kan jo tilogmed lage den uten ekstra sukker. Det vil si, man kan bruke honning…

  17. Jeg er usikker på hva som befinner seg inni mandelstang, men jeg tror ikke det er marsipan. Marsipan er jo godt, og mandelstang er ekkelt…

  18. Det høres jo ut som om det burde være mandler iallefall, men det er sikkert 20 år siden jeg faktisk spiste en.
    Og det kan jo hende at det er noe annet jeg husker også!

  19. Mandelstang er faktisk favoritt»sjokoladen» min, er ikke så mye sjokolade å spore, men den som er der er faktisk mørk..hehe
    Forresten, det er ikke marsipa inni, men en mystisk hvit masse som smaker godt..

Legg igjen en kommentar

