Leopard Smurf

Leopard Smurf
Det har vært heller stille om de små blå i det siste, noe som muligens kan skyldes at de ikke er så små og søte mere. De fleste krepseungene har faktisk dratt hjemmefra nå, enten til venner og bekjente eller til en eller annen fiskebutikk. Jeg håper de alle har det bra.

Men noen er da igjen her hos meg også. Og noen av disse er fremdeles ganske små. Dette er en av dem, og jeg kaller ham/henne Leopard Smurf på grunn av det tydelig flekkete mønsteret på skallet. Det er tydeligvis permanent ettersom det ikke forandrer seg ved skallskifte. Blå akvariekrepser er alltid litt flekkete, men jeg har ikke sett et så tydelig mønster før.

Jeg har faktisk tenkt på å beholde Leopard Smurf, og kanskje en eller to til av de minste smurfeungene. Og så skal jeg avle fram en rase av leopardmønstrete miniatyrkrepser.

12 comments on “Leopard Smurf

  1. Så vakker den er…

    Det er godt at Italienerfrøkenen er kastrert. Jeg tror ikke jeg hadde klart å gi fra meg noen kattunger. Behold noen du :o)

  2. Ja, denne er riktig pen. Og jeg tror jeg kan beholde en eller kanskje to.

    Kreps kan jo ikke kastreres, men det er heldigvis enkelt å forhindre at de formerer seg ved å holde dem adskilt, noe som også hjelper til å holde dem i live!

  3. Ja, jeg var i en butikk hvor de hadde undertøy i blått leopardmønster, og det så bare helt galt ut. Så utviklet altså to eller tre av smurflingene dette mønsteret…

  4. Jeg tror nok ikke det er noen sammenheng mellom undertøy of fargen på smurflingene. Uansett kjøper ikke jeg sånt undertøy!

Legg igjen en kommentar

