Marinas julegavetips, Del 1: Dem man ikke liker

Da jeg sto opp i går tenkte jeg at jeg skulle ta meg av litt rydding og rengjøring før jeg dusjet. Det har jo ingen hensikt å være ren når man skal ta møkkajobbene uansett.

Klokka var omtrent fire om ettermiddagen da jeg endelig kom meg i dusjen. Men da hadde jeg jo tørket støv først.
Og det var det som inspirerte meg til å skrive denne posten. Vi har jo alle en eller annen slektning vi egentlig ikke liker men likevel føler oss forpliktet til å sende julegaver til. Og hva er vel bedre enn å sende dem noe helt unyttig som bare står der og samler støv?

Hvis vi har tid til å være riktig omtenksomme i kjøperushet før jul, noe som selvsagt er for mye for de fleste, kan man jo passe på å finne noe med masse krinkler og kroker på, sånn at støvet får riktig godt tak. Hvis det i tillegg har en blank overflate som viser støv godt, og ikke tåler vann er det perfekt.
Det er også lurt å finne noe som er uknuselig. Pynteting faller jo ofte ned og knuses, og det er noe man vil unngå.

Pynteting er jo noe man kan få kjøpt overalt nå, og billige er de også. Jo billigere, jo bedre!

Denne gaveidéen passer selvsagt best for samvittighetsfulle slektninger som ikke får seg til å hive gaveartikler i søpla!

11 comments on “Marinas julegavetips, Del 1: Dem man ikke liker

  1. Jeg vet ikke om det er helt akseptabel praksis, men jeg forstår følelsen. Hvis noen gir meg støvsamlere som veier mye får jeg en nesten uimotståelig trang til å miste dem når jeg befinner meg over hodet til personen som gav den til meg.
    Uheldigvis er det utrolig vanskelig å få til!

  2. Sorry, Skorpionkvinnen, men jeg klarer ikke helt å la være å le litt av keramikkdingsen din. Den tenker jeg gjorde stor stas på julaften. Men du feiret vel kanskje ikke sammen med avsender? Det kunne jo blitt en prøvelse.

    Den aller verste julegaven jeg noengang har hørt om, er en sånn eggeklokke. Denne praktfulle gaven fikk en av mine grandtanter til jul ett år, av sin nevø og hans kone. Til alt overmål sto prisen fortsatt på, og herligheten kostet hele 9, 90. På Nille, selvsagt.

  3. Men iallefall var det ikke du som fikk eggeklokken! Og den burde det da være en smal sak å «miste» i søpla utpå nyttår?

  4. hehehehe… ler av posten og kommentarene… så bra tips! Men jeg tror jeg har luket ut de jeg ikke egentlig har lyst å gi gave til. Sånn stort sett. Eller… nå kom jeg på en… takk for godt tips! 😉

  5. Det enkleste er vel å ikke sende noe som helst? Men i enkelte tilfeller er det liksom ikke akseptabelt, og da er noe fra en såkalt «gavebutikk» helt perfekt!

Legg igjen en kommentar

