Ekornsikkert, eller ikke…

Dette er vel egentlig illustrasjonene jeg burde ha posted med en tidligere post? Uansett, her demonstrerer ekornene mine forskjellen mellom fuglebrett som er ekornsikre og de som ikke er det. Det er klart at ekornene egentlig foretrekker de ekornsikre. De liker jo ikke å falle ned!

Ekornsikkert fuglebrett
Dette er et ekornsikkert fuglebrett. Det tåler at ekorn klatrer på det og spiser fra det.

Ikke ekornsikkert fuglebrett
Dette er et fuglebrett som ikke er ekornsikkert. Det falt ned etter at ekornene klatret på det.

13 comments on “Ekornsikkert, eller ikke…

  1. Jeg tror de norske ekornene er litt mer folkeskye enn de amerikanske. Her borte ville de nok klatret opp til 7 etasje, hvis det bare var et fuglebrett der.
    Men jeg bor bare i 3 etasje. Det er så høyt som man kommer seg her.

  2. Kanskje fuglebrettdesignerne burde konsultert ekornene? Det er iallefall noe jeg har lært; man må konsultere brukerne!

  3. Søte, og smarte! De amerikanske ekornene dine er vel av typen squirrels? Samme type som man treffer i parkene i London tror jeg. De er «importert» fra USA. De blir lett tamme, de norske brune ekornene er annerledes og mer sky.

  4. Lothiane: Brukerstyring er det eneste ekornene mine finner seg i!
    Skorpionkvinnen: Ekornene mine er av typen American Grey Squirrel (Sciurus carolinensis), selv om en av dem er den sorte kanadiske varianten. Ettersom den er ganske ung er den nok barn av ulovlige immigranter. De er litt mer folkeskye enn de grå, men mer oppfinnsomme.

  5. Visst er de vakre!
    Men akkurat nå har jeg ikke sett dem på en stund. Det er visst yngletid for ekorn, så kanskje de kommer tilbake om en måneds tid med en gjeng små ekornunger som også vil ha nøtter?
    Jeg kommer til å bli blakk!

Legg igjen en kommentar

