Det obligatoriske bildet…

Som typiske småunger er de ikke særlig samarbeidsvillige når man vil ta et bilde av dem, men jeg knep da iallefall en mens den var i fokus.
Disse småkrypene er mye blåere enn ungene til Smurf var på samme alder, men jeg vet ikke om det betyr at de kommer til å få bedre farge som voksne. Hvis de i det hele tatt vokser opp da. Det er nemlig litt fristende å invitere den store svarte englefisken min over til krepsetanken for lunsj…

9 comments on “Det obligatoriske bildet…

  1. Så nydelig mønster i skallet!
    Åh, så synd du bor så langt unna. Jeg skulle gjerne gitt faren min et par av disse til saltvannsakvariet hans.

    De er ganske vakre, men jeg kan godt forstå du ikke er fristet til å gjenta prosessen altså. Da blir de i så fall et godt måltid for noen andre. 🙂

  2. Jeg tror nok ikke de små blå ville likt et saltvannsakvarium! Kreps er nemlig ferskvannsdyr.

    Men grådig som jeg er, legger jeg nå skumle planer for hvordan jeg skal kunne beholde dem alle til de er store nok til å selges. Markedet for blå krepser i Iowa kommer til å bli ødelagt for flere år framover!

  3. Åh, så vakker liten sak!

    I stedet for å for sulten fisk med de små blå perlene, syns jeg du skal spørre om blålys-folka (de som jobber i brannvesen, ambulanse og politi) ønsker seg et akvarium på jobben med noen blåkreps i.

    Eller kanskje en bluesmusiker?

  4. Hahaha! okay, der bomma jeg stygt. Ferskvannskreps i saltvannsakvarium gjør seg nok dårlig. 🙂

    Fortsett med de skumle planene dine og husk å oppdatere oss lesere også. 🙂

  5. Sukkerspinnengelen: Det var jo en ide, men jeg vet ikke om bålysfolka har tid til å ta seg av kravstore blå krepser.
    Lothiane: Jeg er ikke helt sikker på at kreps ikke kan tilpasse seg saltvann, for de er ganske tilpasningsdyktige. Men de trenger iallefall ferskvann for å formere seg.
    Hmmm… Jeg aner skummel ide nummer 389 her…

  6. Blålysfolk sitter for det meste på rompa og drikker kaffe. De har så god tid, atte.

    Tese: Brakkvann hindrer blå ferskvannskreps i å formere seg.

    Resultat: …? (venter i spenning på resultatet)

  7. Her borte sitter blålysfolkene stort sett i smultringebuler og «passer på» at ingen stikker av med frityrgryten. Det finnes visst tusenvis av vitser om dumme ranere som prøver å robbe en Dunkin’ Donut eller Baskin Robbins…

    Og små blå krepser formerer seg ikke før de blir synlige uten forstørrelsesglass, så du får nok vente litt til!

  8. Den er kjempesøt!!
    Som andre har sagt før meg, synd du er så langt borte, jeg har også venner med akvarie-hobby, det hadde vært supert å overraske med en blå liten kreps.

Legg igjen en kommentar

