Fotogåte

Jeg ble litt inspirert av disse fotogåtene enkelte andre bloggere poster fra tid til annen, så jeg måtte bare poste en selv:
Masse små smurfekrepser

Nei, jeg tror ikke noen kommer til å ha problemer med å gjette hva dette er. Men hvor mange små blå smurfer er det på dette bildet? Og hva inni granskauen driver de med?

For ekstrapoeng kan man også gjette hva de tenker på.

16 comments on “Fotogåte

  1. Undre: Minst 7? Litt mer nøyaktig kan du vel være? Og smurflingene har nok ikke lært fugledansen enda. Dessverre.
    Lothiane: Det er nok mer enn 9 kreps, selv om endel av dem er litt uklare om hvor de er.
    Og slosh er nok litt for komplisert for dem. Kråka kan sikkert telle til tre (minst) men kreps har ikke nok hjerneceller til det. Dessuten blir «spark» litt mer komplisert når man har 8 ben…

  2. Jeg holder meg til «minst 7», Marina. Lothiane sier 9. «9» er «minst 7». Serr’u? Jeg tar ikke feil.

    Og om det ikke er fugledansen så er det jenka.

  3. Undre… jenka? Altså..!

    Jeg tror egentlig de øver seg på å gå i 17. maitog. Det er ikke så lenge igjen og de vil gjerne glede sin eier med å vise respekt for vedkommendes kulturelle bagasje.

    Hvis det er mer enn 9 så er det 12. Mmhm. 🙂

  4. Undre: Joda, det er mer enn 7. Mye mer enn 7.
    Men de danser verken fugledansen eller jenka. Denslags blir altfor komplisert for dem.
    Lothiane: 17 maitog er ikke et dumt forslag. Enkelte unger løper jo rundt som gærninger i toget, til tross for at de egentlig skal gå i formasjon.

  5. Ja, særlig hvis foreldrene ikke ser på mere!

    Men det er altså hele 13 smurfer på bildet, og de løper bare rundt som gærninger.

  6. Jeg trodde de danset macarena mens de tenkte paa hvordan de skulle klare aa foelge med vannet ut naar du byttet det, saann at de kunne vaskes ut i havet og svoemme til Ibiza, naa som det gaar mot sommer! 😀

  7. De danser ikke macarena. De er ikke gamle nok til å huske den engang.
    Og det er usannsynlig at de har planer om å dra til Ibiza, men fullt mulig at de pønsker på hvordan de skal komme seg ut av akvariet og til et rommeligere sted.
    Som for eksempel kjøkkengulvet mitt. De små har enda ikke lært at de trenger vann for å overleve.

  8. Hvis de øver på smurfesangen får jeg inderlig håpe at de holder seg under vann! Den vil jeg helst ikke høre igjen.

Legg igjen en kommentar

