Down in the dumps…

Jeg må innrømme at jeg føler meg litt deprimert. Og at det er det som har fått meg til å bestemme meg for å flytte ut av Iowa til tross for at jeg ikke har råd til å flytte. Hvis jeg blir her kommer ting bare til å bli verre og da kommer jeg ikke til å greie å flytte i det hele tatt.

Å være deprimert gjør det ikke enklere å ta seg av de praktiske tingene man må gjøre når man flytter, og det er utrolig mye som skal til. Jeg har jo en hel leilighet her full av ting, og de fleste av dem har jeg verken lyst eller råd til å ta med. Planen min er å ikke ta med andre ting enn klær, sko, bøker, og diverse personlige eiendeler som bilder og noen få pyntegjenstander. Og så perlesamlingen. Jeg håper virkelig ikke tollerne går gjennom flyttelass, for jeg har en mistanke om at de ville fått problemer med kilosvis av perler!
På den positive siden har jeg oppdaget at jeg sannsynligvis kan sende en god del ting for bare etpar hundre dollar. Så jeg kan da iallefall beholde min imponerende samlig O’Reilly-bøker!

Og så har jeg oppdaget enda et problem. Jeg har kanskje ikke mye penger, men hva jeg har er stort sett i diverse sparefond og pensjonsplaner som det ikke går an å ta penger ut av uten videre. Det kan bli vanskelig, og mesteparten av pengene mine kan «forsvinne» i prosessen, særlig om jeg tar dem ut nå som jeg fremdeles har inntekt i USA. Og akkurat nå har jeg en månedlig inntekt på hele $500 fra disse pengene. Det tenker jeg kan komme inn hendig uansett hvor jeg bor.
Men jeg kan bare ikke vedlikeholde dette uten en addresse i USA. Det gjør ting vanskelig. Jeg tenkte på å skaffe meg en postboks, kanskje i New York eller noe annet sted som er lett å komme seg til fra Norge, og så reise over en gang i året og tømme den, ta meg av noen småting, handle litt sko, og så dra tilbake. Men jeg er slett ikke sikker på at det går an. Hva om jeg fikk for mye post sånn at det ikke ble plass for alt? Dessuten tror jeg at man må ha en lokal addresse for å kunne leie en postboks.
Definitivt et problem som må løses!

Ellers har jeg funnet ut at det er vanskelig å bli kvitt ting her. Jeg har en mengde møbler, to akvarier, diverse elektronikk, en haug CD-er, og diverse andre ting jeg trenger å bli kvitt. Det koster å sende det på fyllinga, så jeg prøver å selge eller gi det bort. Og så langt har jeg ikke hatt mye hell med meg. Det er mulig at det blir annerledes når byen fylles opp med studenter igjen, men akkurat nå vil jeg helst ha dratt herfra før den tid. Kanskje jeg kan få noen til å ta over leiligheten min som den er, med møbler og håndklær og gryteklutene ferdig opphengt?

Og bil på parkeringsplassen…

5 comments on “Down in the dumps…

  1. mener å huske at det finnes postbokser i usa for utlendinger, av typen hvor dem så videresender det til din ekte adresse. kanskje det er en mulighet.

  2. den usynlige: Ja, det finnes. Men det virker litt dyrt, bare for å få noen til å kaste bort etpar brev per måned. Alt jeg trenger er jo på internett!
    Erlend: Joda, garasjesalg er ganske vanlige. Men man trenger en garasje, eller iallefall en oppkjørsel, og det har ikke jeg. Endel ting kan jeg ta til diverse bruktbutikker, og resten ender vel opp hos Fretex eller på fyllinga, går jeg ut fra. Jeg prøver bare å la være å sende noe brukbart på fyllinga.

Legg igjen en kommentar

