180?

Og akkurat da jeg var klar til å begynne lete etter enveisbilletter til Norge, ringer en hodejeger og spør om jeg er interessert i en kontrakt i Marina del Ray, California…

Som om det ikke var nok, dreier jobben seg om å en annen del av akkurat det prosjektet jeg nå jobber på her. Det er så stort at flere firmaer er involvert og akkurat dette er det enste av dem jeg kunne tenke meg å jobbe for. Bortsett fra det firmaet jeg allerede jobber for, som egentlig er riktig bra bortsett fra at de befinner seg i Iowa.

Og er det i det hele tatt mulig at jeg har noen fordeler over den gemene søkermasse, ved at jeg allerede er godt kjent med prosjektet og har jobbet i industrien i flere år, tro? Mulig det, ja!

Men uansett dreier det seg bare om en ett-års kontrakt og ingen har tilbudt meg noen jobb enda. Norge slipper ikke unna så lett!

12 comments on “180?

  1. Iowa er bare kjedelig og har møkkavær. Norge har en god del møkkavær og enkelte steder er litt kjedelige til tider, men i det minste er det mye fin natur, de fleste byene har litt liv, og det er iallefall min erfaring at menneskene der stort sett er hyggelige.
    California har kanksje litt for pent vær og jeg er ikke så sikker på kulturen, men naturen er ikke ille, det er kort vei til stranden, og hvis det blir for kjedelig kan jeg jo flytte derfra også.

  2. Sukk…har skummet igjennom de siste postene dine her, og skjønner at det ikke er så enkelt. Har forstått at det ikke er så enkelt å komme seg inn i USA for noe mer enn turistbesøk, og nå skjønner jeg at hvis man først har kommet inn så er det vanskeig å komme seg ut igjen.

    Håper du finner en god løsning, Marina…California høres ut som en god midlertidighet, men…Norge, altså! ;o)

  3. Goodwill: Nei, enkelt er det ikke. Men å komme seg inn i USA er slett ikke så vrient som enkelte får det til å høres ut som. Man må bare kunne juge…
    Og ja, i det lange løp tror jeg Norge er bedre, men jeg tenker alvorlig på et år i California. Jeg har allerede blitt tilbudt jobben, og den høres interessant ut. Dessuten, når man heter Marina, så virker det bare riktig at man skal jobbe i Marina del Rey for en stund. Bo der blir noe annet; det er jo nokså dyrt!
    Guri: Ja, folk i California er mer utadvendte, ingen tvil om det! Omtrent halvparten av alle amerikanerne jeg noensinne har kjent var fra California, og det sier vel litt?

  4. Ah-
    Det er ingenting som å faktisk ha bestemt seg for noe for å sørge for at andre tilbud kommer rekende!

    Håper du klarer å ta en avgørelse :o)

    PS.
    Hvordan i alle dager skal du få flyttet alle smurfene dine?

  5. Nettopp! Nå som jeg har bestemt meg for å dra til Norge, men kanskje drar til California først, skulle det ikke i det hele tatt overraske meg om noen plutselig tilbyr meg en enda mer interessant jobb i Paris, for eksempel.
    Vel, hvis det er i Paris kan du jo prøve å gjette hvor jeg drar!

    Og smurfene, de kommer ikke til å flytte så langt. De fleste har allerede flyttet til fiskebutikken, og en fyr en fyr jeg kjenner skal ta over resten. Så de må nok bli i Iowa, stakkar!

  6. Stakkers Smurfene! *og onde Marina* ;o))

    Noterer meg altså følgende: Vil til Norge, men skal bare…California…Paris…og what’s next? *omtrent som Albert Åberg*

  7. Norge selvsagt? Gjerne på en forblåst gård et sted ;o)

    Jeg hadde nok også pent takket ja til spennende utland hadde det kommet rekende. Men merkelig nok er det lite internasjonal utveksling av arkivmendarbeidere.

  8. Goodwill: Smurfene ville nok ikke likt Venice Beach uansett! Alt de bryr seg om er å ha nok plass og mat, og noe å gjemme seg under. De liker å leke gjemsel hele dagen.
    Og akkurat nå ser det faktisk ut til at jeg drar til California for en stund, ja!
    Delirium: Ingen forblåst gård, verken i Norge eller andre land! Alt annet enn det!
    Jeg hadde nesten bestemt meg for å si nei til jobben i California, men så vandret jeg rundt i gatene i Vancouver med kameraet mitt og kom til å tenke på lyset i Los Angeles, og da bestemte jeg meg for å si ja.
    Det trengs ikke mye for å få meg til å skifte mening!

  9. Marina del Rey er en kjempekoselig del av sør-California. Nesten litt som venezia, med kanaler og smale smug (kjente (?) Venice beach ligger jo også rett ved siden av). *litt USA-tilbakelengt her nå*

    Du kommer sikkert til å stortrives 🙂

  10. Selvsagt er Marina del Rey litt som Venezia; det er jo like ved Venice… Som opprinnelig hadde kanaler, men nå er de stort sett fylt inn.

    Det blir sannsynligvis til at jeg blir boende i Venice, iallefall til å begynne med. Det er et fint område, men litt dyrt, synes nå jeg.
    Og jeg kommer nok til å bli lei av alt det fine været, men forhåpentligvis er prosjektet mitt ferdig før den tid, og da er det vel like bra å dra et annet sted uansett.

Legg igjen en kommentar

