Flytting og annet herk

Så var brevskrivingen og overleveringen og alt det der over med. Og sjefene mine tar det egentlig svært bra. De visste jo uansett at til tross for at jeg kan gjøre nesten hva som helst har ikke firmaet peiling på hva de skal bruke meg til.
Enkelte av dem jeg jobber sammen med reagerer litt sterkere. Noen av dem synes jeg er gal som skal flytte til California. Det er jo så farlig der ute! Og så forferdelig mange mennesker!
Ja, og så er det alle de fæle strendene…

Men det betyr ikke at alle problemene er over. Jeg må jo pakke også. Det vil si, jeg må pakke de tingene jeg skal ta med meg, og bli kvitt dem jeg ikke skal ta med meg. Det første er ganske enkelt; det siste er ikke enkelt i det hele tatt. Jeg har nemlig bestemt meg for at det ikke er verdt bryet å ta med møbler. Det koster nemlig mer å frakte dem enn de er verdt, og de har helt sikkert en IKEA i Los Angeles et sted. Joda, jeg vet denne bruk-og-kast mentaliteten ikke er bra, men møblene mine kan helt sikkert gjenbrukes av andre her i området så de blir ikke akkurat kastet bort.
Problemet med møblene er at de befinner seg i tredje etasje, og for å bli kvitt dem må jeg bære dem ned til bakkenivå og inn i en flyttebil. På egen hånd. Som jeg har nevnt har jeg verken slekt eller venner her, så det er ingen jeg kan be om hjelp. Sånn er det bare i Iowa; enten har man vokst opp her og kjenner folk, eller man har ikke vokst opp her og kjenner ingen.
Jeg trøster meg med at de fleste møblene mine ikke veier så veldig mye, og uansett er jeg ganske sterk.

Og så har jeg oppdaget hvor mange bøker jeg har. Hauger og lass! Det finnes etpar bokbutikker i Iowa City som gjerne tar brukte bøker, så jeg kan nok bli kvitt dem jeg ikke skal ta med, men jeg tror jeg må ta to turer. Bilen min er ikke så stor.

Jeg har også flere sekker med klær jeg ikke har planer om å ta med meg. Når man tar i betraktning at jeg er omtrent samme størrelse nå som da jeg var 14, er det rett og slett utrolig hvor mange plagg jeg har som ikke passer. Og så er det alle de tingene jeg må ha kjøpt på handleturer da jeg ikke hadde hodet med meg. Sånne ting som man i anstendighetens navn ikke engang tar til Fretex, men istedet tar ned til dumpsteren i nattens mulm og mørke.
Og så tar man ut søpla like etterpå sånn at det ikke ligger på topp.

Jeg har enda ikke så mye som sett på kjøkkenet. Men jeg synes å huske noe om en samling ølglass…

Legg igjen en kommentar

