Advent: Røde juleblomster

Bouganvillea i Los Angeles Zoo

Bouganvillea i Los Angeles Zoo


Joda, jeg vet at juleblomster skal være røde, så her er noen røde bouganvilleaer fra Los Angeles Zoo. Hvis ikke disse blomstene hjelper på julestamningen så vet ikke jeg!

Jeg kan vel nevne at da jeg var ung og dum (sånn omtrent 9 år gammel, kanskje) var jeg så fast bestemt på å rømme min vei og bo på en øde Sydhavsøy at jeg brukte mesteparten av juleferien til å planlegge hvordan livet der ville bli. Nå, 30 år senere, må jeg nok innrømme at planene var langt fra realistiske, men hvis jeg noensinne får penger nok skal jeg en gang tilbringe juleferien på en bebodd Sydhavsøy.

Helt sikkert!

5 comments on “Advent: Røde juleblomster

  1. Nyyyydelige blomster! Husker da vi bodde på et hotell på Madeira der Bouganvillaen vokste som trær og mamma var helt henført. Det var ganske vakkert, jeg så det selv om jeg bare var 16 og ikke spesielt blomsterinteressert.

    Håper du finner den sydhavsøya og får gjort noe med planene, det høres ut som en deilig drøm. 🙂

  2. Ja, bouganvillea vokser på trær. Og de er riktig fine blomstrende trær, for de blomstrer nesten hele året og i massive mengder.

    Sydhavsøya leter jeg fremdeles etter, og strengt tatt leter jeg vel ikke engang. Jeg har altfor mye å gjøre på jobben!

  3. Jeg lurer på om ikke hotellet vi bodde på het Bouganvillea, til og med..?

    Det må være herlig å bo sånn at du har trær rundt deg som vi andre må nøye oss med å se i små potter på bordet til gamle damer. 😉 Det er kanskje en liten trøst siden du ikke har tid til å finne øya di riktig ennå? 🙂

  4. Lothiane: Tja, det er jo mest bygninger og asfalt rundt meg her, da. Og palmetrær. Og sjø og strand.
    Og noen blomster her og der.
    Goodwill:Aner ikke. Ikke et liv, mer som en eksistens, kanskje?

Legg igjen en kommentar

