Advent: Julekaktus

Julekaktus

Julekaktus

I går hadde jeg reker til middag. Jeg vet det har ingenting med kaktus å gjøre, men det har litt med jul og advent å gjøre. Jeg tenkte nemlig det kunne være greitt med litt hvitvin til rekene, og det er vel helt korrekt.

Problemet er bare at hvis man åpner en flaske vin så må man drikke den opp også. Vin holder seg ikke særlig bra i åpnet flaske.
Dette er bare et problem hvis man åpner en flaske vin alene, selvsagt. Vin er noe man helst bør dele, og det er ikke bare for det sosiale aspektet av å drikke vin sammen med venner.

Men jeg kan vel regne det som julebordstrening?

3 comments on “Advent: Julekaktus

  1. God trening, ja. Men det finnes altså remedier til den slags, gummikorker med vakuumpumpe til. Jeg har en slik, og det funker faktisk.

    Julegaveønske, kanskje?

  2. Goodwill: Jeg tror ikke en eneste flaske hvitvin teller som god trening for julebord når det er desember allerede, men sent er vel bedre enn aldri?
    Og gummikorker med vakuumpumpe, ja, det burde jeg vel skaffe meg?
    Guri: Boksevin kan være en ide, ja! Jeg har allerede kjøpt en boks. Økologisk boksevin, tilogmed, i boks som helt sikkert er resirkulert, hvis man skal dømme fra den lange listen med viljøvennlige påstander på ene siden av boksen!

Legg igjen en kommentar

