Advent: Juletrær i Los Angeles

Juletre

Da jeg kjørte hjem fra jobb i dag var det en masse mennesker som kjørte den andre veien med grantrær på taket på stasjonsvognene sine. Dette virket litt rart for flere grunner: Grantrær hører liksom ikke hjemme i Los Angeles, og det er litt vanskelig å tenke på jul når det er over 20 grader på kveldstid. Og så kjørte alle disse menneskene fra Culver City mot Marina del Rey, og det virker ikke fornuftig. Culver City er et område der folk bor, mens Marina del Rey er kontorer, butikker og restauranter. Man burde da frakte juletrærne i motsatt retning?
Sist, men ikke minst: stasjonsvogner er svært sjeldne i Los Angeles. De fleste her kjører faktisk biler. Ordentlige biler, ikke digre forstadstraktorer eller biler man kan bo i hvis boligkrisen blir for ille. Nesten ingen her kjøper biler som skal bevise at de er republikanere og har familie. Jeg tror knapt jeg har sett en stasjonsvogn før i dag. Og da så jeg altså en hel kavalkade av dem.
Med juletrær på toppen.

Bildet viser pyntede palmetrær ved Century City. De ser ikke helt ferdigpyntede ut, og stjernen i toppen mangler, men i det minste er de dyrket lokalt!

5 comments on “Advent: Juletrær i Los Angeles

  1. Hehe, snodig. Kanskje de skal pynte opp i kontorbyggene sine? Ingenting skaper mer julestemning enn ditt helt eget juletre på kontoret!

    Palmene virker mer riktig når det er såpass varmt. Stjernene er der, de er bare høyere opp enn de pleier være på juletrær. 😉

  2. Det jeg synes er snodig her er at folk dekorerer med kunstig snø, som om snø har noe med jul å gjøre…

    I fjor fikk jeg en juleduk tilsendt fra besteforeldrene mine i Norge, og typen kunne ikke forstå hvorfor den hadde små hytter og trære dekket av snø.

    Men snø er visstnok obligatorisk.

  3. Lothiane: Jeg tror neppe det var kontorene de skulle pynte; men kanskje de tok en omvei hjem?
    Stjerner ser vi ikke mye til her, denne byen gir jo fra seg så mye lys at små soler millioner av mil unna kan bare ikke konkurere.
    M: Kunstig snø er litt dumt, ja, men ganske vanlig her og. Folk fyller tilogmed opp hagene sine med det tullet, istedet for å ha noen fine blomster der. Tullinger!

  4. Åh søren, ingen stjerner. Altså ikke et aktuelt bosted for undertegnede. 🙂

    Folk dekorerer med snø her og, selv om julaften stort sett regner bort. (Min helt subjektive oppfatning som neppe stemmer.)

Legg igjen en kommentar

