Advent: Noen som har en ekstra nøtteknekker?

Noen som kan låne meg en nøtteknekker?

Noen som kan låne meg en nøtteknekker?


Ettersom jeg plutselig fikk det travelt med nytt leketøy så lenge før juleaften ble det visst noen luker i adventskalenderen min som ikke fikk noe i dem. Trasig, men ikke nær så trasig som da den uforskammede tremenningen min engang spiste sjokoladene fra min adventskalender i tillegg til sine egne og for en eller annen grunn ikke døde av det. Hun fikk ikke så mye som mageknipe engang!
Livet er bare ikke rettferdig.

Jeg tror denne måken ville vært enig. Den hadde funnet et fint blåskjell og ville gjerne fått åpnet det, men når man holder til på Venice Beach er det litt vanskelig å finne et passende svaberg å knekke skallet på. Den prøvde å droppe skjellet på stranden, men det virket bare ikke, og å riste det eller tråkke på det hadde ingen effekt heller.
Stakkaren kunne virkelig hatt bruk for en nøtteknekker!

3 comments on “Advent: Noen som har en ekstra nøtteknekker?

  1. Stakkars måken… og stakkars deg! Slemme, slemme tremenningen som tok sjokoladen din. Sånt går jo ikke an.

    Det er i grunn litt godt å se at det ikke bare er jeg som ikke helt klarer å følge opp julekalenderen hver eneste dag. 🙂

  2. Lothiane: Du har helt rett; sånt går bare ikke an!
    Og julekalenderen min er nok ikke noe for dem som teller alle dagene, nei!
    Goodwill: Bråkemåke? Er ikke det litt som å smøre på flesket, og så frityrsteke det? Og servere det med smeltet smør og hollandaisesaus?

Legg igjen en kommentar

