Vond jul for single?




Fading out

Originally uploaded by Just Marina

Rundt juletider leser man gjerne en masse om hvor vond jula er for single, og at folk som har familie må invitere single inn i «varmen» sånn at de får feiret ordentlig jul (det betyr med skrikende unger og kjeftende svigermødre, selvsagt. Og stupfulle onkler).

I alle år har jeg ment at dette bare er tull og at det kan være like hyggelig å feire jul i fred og ro sammen med seg selv og datamaskinen.

Men jeg tok visst feil. Jula kan være utrolig vond hvis man er singel. Det er bare det at jeg tror ikke sjansene for å ha migrene på første juledag ville vært noe mindre hvis jeg var gift med fem unger, svigerforeldre, bikkje, kalkun som må stekes, tre som må pyntes, sprit som må holdes unna ungene og svogeren, katt som må holdes unna bikkja, levende lys som må holdes unna alt og alle, bråk og ståk og alt det andre som kommer med tradisjonell jul.
Og jeg er sikker på at migrener ikke gjør mindre vondt fordi man har slektninger som maser og unger som skriker.

Men i framtiden skal jeg altså inkludere migrener på listen av slektninger jeg ikke vil ha besøk av i jula. Så innpåslitne og ekle som de er er jeg sikker på at de tilhører slekta.

5 comments on “Vond jul for single?

  1. Huff, migrene er definitivt en ubuden gjest…får håpe den gir seg og at du får noen rolige juledager hvor du bare kan kose deg! Alenetid er undervurdert, hvorfor bruke sin dyrebare fritid på folk man ikke liker tenker nå jeg da..

  2. Jeg kan ikke huske å ha invitert migrenen, så ubuden var den iallefall. Og slett ikke velkommen heller!
    Det ble ikke mange rolige juledager på meg; eneste fridagen jeg fikk var første juledag. Sånn er det bare her, jula består av to måneders intens shopping og en dag overspising. Ikke akkurat som i Norge hvor vi bruker en hel uke på å spise all julematen!

  3. Migrener burde være som vampyrer; De kunne kun komme inn hvis man inviterte dem. *slå av Buffy-modus*

    Hørtes ikke ut som noen ålreit måte å feire jul på, Marina. 😦 Håper du slipper mer besøk av den på veldig lenge.

    Og alenejul kan helt sikkert være bra, det kommer an på hva man ønsker og ser for seg. Og heller alene enn sammen med fulle onkler og ørten skrikerunger!!! :-O

  4. *masserer Marina på skuldrene og håper det bringer tankene over på noe annet enn slemme migrenen*

    Herfra kan det ellers meldes at restene av pinnekjøttet smakte vel så godt 2. juledag…

  5. Lothiane: Hvis migrener bare kom inn hvis de var invitert, ville de forblitt ute! For alltid.
    Goodwill: Pinnekjøtt…
    Mye hyggeligere å tenke på enn migrener!

Legg igjen en kommentar

