Godt nyttår og sånt

Jeg er altfor lat til å skrive noe vettugt, eller iallefall for lat til å skrive noe som krever tankevirksomhet, men det er jo tross alt nyttår og tid for forsetter og spådommer om det nye året og sånt. Så jeg syntes liksom jeg måtte si mitt, jeg også.

Når det gjelder nyttårsforsetter vil jeg bare dele med min leser noe en kamerat sa noen dager siden: «Det krever ikke viljestyrke å legge på seg.»
Og det har han vel rett i. Det krever bare høyere kaloriinntak enn forbrenning. Jeg kunne skrevet endel om hvordan man kan unngå det, men egentlig er det vel ingen som vil høre det, så jeg skal la være.

Og så var det spådommene, da! Da jeg var omtrent 14 fikk jeg og to tremenninger framtiden vår spådd av en sigøynerkone på martnan i en eller annen by i Trøndelag, tror jeg det var. Ettersom vi var tenåringsjenter dreide det seg stort sett om hvem vi skulle gifte oss med og hvor mange barn vi skulle ha. En av tremenningene fikk vite at hun kom til å gifte seg tre ganger, og alle ektemennene skulle bedra henne. Så langt har hun vært gift to ganger, og begge ektemennene har stukket av med andre kvinner. Sigøynerkona sa også at hun skulle få fem barn. Så langt har hun en unge (nå voksen), og hun er nesten 47…

Jeg derimot skulle gifte meg med en høy og mørk utlending. Som drikker vel mye.
Jeg kan vel nevne at eksen verken var spesielt høy eller mørk, og en forkjærlighet for flaskefôr var ikke blant de mange problemene han hadde. Så jeg burde vel egentlig lete etter denne fyren. Hvis jeg finner ham snart får vi kanskje tilogmed tid til å produsere den ene ungen vi skal ha. Ifølge sigøynerkona.

Min egen spådom for 2009 er at vi ikke har lært noe som helst av finanskrisen i 2008 og lar grådigheten råde i det nye året også.
Og salget av bensinslukende biler kommer til å øke kraftig.

Jeg har også lyst til å spå at noe katastrofalt kommer til å skje med råvareprisene på sjokolade, men det blir vel for deprimerende?

6 comments on “Godt nyttår og sånt

  1. Som jeg sa; for deprimerende!
    Men kanskje er hva som virkelig kommer til å skje at sjokoladeråvareprisene går kraftig ned sånn at kakaodyrkerne nesten går konk men sjokolade blir mye billigere…

Legg igjen en kommentar

