Ny jobb, ny optikk?

Jeg har blitt tilbudt en permanent jobb i firmaet der jeg har jobbet på kontrakt de siste 7 månedene. Jeg får ikke bare bedre jobbsikkerhet og helseforsikring, men også nesten 9% lønnsøkning, pluss 8% rett i en pensjonsplan som riktignok ikke kommer til å vokse særlig raskt de neste få månedene.

Men altså. Alt jeg kunne tenke på da jeg fikk offeret var at det lønnstillegget er nok til å betale for en Nikkor 500mm f4.

Min nye definisjon av «normal» et å måle lønnstillegg i fotoutstyr. Jeg tror det kommer til å gjøre livet mitt mye enklere.
Men andre mennesker er plutselig blitt skikkelig rare!

10 comments on “Ny jobb, ny optikk?

  1. Nei, det er kamerabagen jeg håper å fylle opp med Nikkor-linser. 401(k) planen fyller firmaet opp.
    Jeg tror linsene kommer til å holde verdien best for en tid framover.

  2. Ja, det blir vel omtrent samme ideén, bortsett fra at et par ski koster vel litt mindre enn en Nikkor 500mm?
    Silkeføre høres fint ut; det er altfor varmt her i dag.

  3. Hahahaha, morsomt! Jeg synes det høres ut som en helt grei målestokk.

    Gratulerer forresten! Så fint at det ordner seg så bra! 🙂

  4. Fikk høre i dag at min Ricoh GR21 som har ligget fast i bagen de siste fem årene er verdt $1500. Plutselig har jeg vel ikke råd til å ta den med ut lenger.

Legg igjen en kommentar

