Ansett en superhelt nå; før de organiserer seg og vil ha betaling!

Aftenposten forteller oss i dag at arbeidstakere flest tar feil av hva sjefer synes er viktig og derfor kommer med feil løgner i jobbintervjuer. Men heldigvis informerer de også om hva sjefene mener er viktig sånn at folk kan begynne å øve seg på de nye fortellingene sine før juni, når vi alle kommer til å være arbeidsledige.

Til min store overraskelse er jeg ikke helt ut av takt med hva sjefer vil se i arbeidstakere. Nedenfor er en sammenligning mellom hva sjefene vil ha og hvordan jeg ser meg selv:

Disse egenskapene synes ledere er viktigst:

1. Resultatorientert – 56%
Javisst! Uten resultater er alt meningsløst. Jeg vil beskrive meg selv som 100% resultatorientert, så her slår jeg tilogmed sjefene!
Bare ha i minne at et av stedene jeg vil se resultater er i bankkontoen min!

2. Lojal – 45%
Joda. Veldig loyal. Helt til noen andre tilbyr meg bedre betaling…

3. Lett å samarbeide med – 43%
Stort sett, hvis de jeg må samarbeide med er samarbeidsvillige. Ellers kan jeg være like vrang og vrien som sjefen blir når jeg ber om lønnsøkning.

4. Ambisiøs – 32%
Bare litt. Noen andre kan ta kontroll over verden; jeg synes det høres ut som altfor mye arbeid.

5. Direkte i kommunikasjonen – 28%
Definitivt. Iblant litt for direkte, hvis jeg skal tro diverse personer jeg har jobbet sammen med. Og jeg blir mer og mer direkte etter hvert som andre blir mer og mer uklare. Iallefall synes jeg at å rulle med øynene er veldig direkte.

6. Hjelpsom – 8%
Hvis det passer meg er jeg veldig hjelpsom, men iblant er jeg som Gud og han hjelper som kjent helst dem som hjelper seg selv, og de trenger stort sett ikke mye hjelp.

Jeg tror jeg trenger er psykolog…

4 comments on “Ansett en superhelt nå; før de organiserer seg og vil ha betaling!

  1. Hahaha, morsomt.. spesielt den siste følger jeg deg på. 😉

    Men altså lojalitet er i hvert fall noe som stikker dypt hos meg. Det gjorde det faktisk ganske vanskelig den gangen jeg jobbet for et stort norsk selskap som alle andre skulle kritisere hele tida.

    Men etter de kicka meg ut har jeg igrunn slått meg sammen med kritikerne…

  2. Hah! Sjefer må da skjønne at loyalitet er dyr i drift, og hvis de kutter pengestrømmen blir det raskt slutt!

    Min lojalitet går til høyeste bud som ikke direkte får meg til å spy.

Legg igjen en kommentar

