Noe er ikke helt riktig her

Når jeg er hos tannlegen, hva gjør mest vondt? Når hun stikker meg med bedøvelsessprøyten, selvsagt.

Etter at jeg har vært hos tannlegen, hva gjør mest vondt når effekten av bedøvelsen går bort? Stedet der hun stakk meg med bedøvelsessprøyten, selvsagt!

Kan noen minne meg på hva som var hensikten med den bedøvelsen igjen?

4 comments on “Noe er ikke helt riktig her

    • Her tror jeg ikke man har det valget. Amerikanerne er utrolig pysete.
      Men kanskje bedøvelse er å foretrekke når man har en sprekk i en tann som går så dypt at tannlegen ikke engang kan bore til bunnen av den? Hvis jeg er heldig holder “superlimet” de bruker til å lime inn den porselensgreia som (heldigvis) har erstattet metall den sammen for resten av livet mitt.
      Men hun sa det ville hjelpe hvis jeg ikke lever så veldig lenge… 😦

  1. Hensikten med bedøvelse er avledning, kjære Marina, avledning…nei, jeg tror den gjør jobben sin og om tannlegen gjorde et skikkelig stykke arbeid in munnen din så er den enesten skaden du har etterpå bedøvelsesstikket:-)

    • Javisst er det avledning! Etter smerten fra bedøvelsesstikket legger jeg ikke merke til at boringen gjør vondt.
      Og selvsagt er tannlegen min flink. Jeg valgte henne med omhu. Det vil si, jeg snakket med to og da jeg traff en som sa man måtte være fullstendig gal for å ville være tannlege var det klart at hun var den rette.
      Eneste skaden jeg har etter en tur til tannlegen er såret på tunga der jeg bet meg selv fordi munnen min var nummen!

Legg igjen en kommentar

