For sikkerhets skyld…

… er motorsykkelen min også utstyrt med en advarsel som skal hjelpe meg med å bruke den uten å skade meg selv. Denne merkelappen befinner seg midt på tanken, sånn at man ikke kan unngå å se den før man starter motoren.

Motorsykkelen min er også godt merket

Motorsykkelen min er også godt merket

Jeg er sikker på at den kommer til å stoppe meg fra å gjøre dumme ting på to hjul, ja!

6 comments on “For sikkerhets skyld…

  1. Oooops! Den er nok litt for uklar for de fleste, ja!

    Lurer på hva slags reaksjon jeg ville fått fra Suzuki om jeg skrev til dem og sa ifra?

    • Ja, det er mulig. De burde virkelig vært mye tydeligere på det med å ikke kjøre og lese manualen samtidig.
      Men det blir kanskje ikke så lett; Suzuki er jo et japansk firma.
      Kanskje jeg burde kjøpt Harley, tross alt?

  2. Åh, det minner meg om følgende advarsel som skal ha stått på en motersykkel (fritt etter hukommelsen. Jeg googlet den, og fant en annen versjon, men den var mindre elegant, så jeg gjendikter fra min ungdom):

    «Do not drink the battery acid. It doesn’t taste good and will hurt you. Frankly we can’t think of any reason why anyone would drink battery acid, but our leagal team insisted we’d warn against it. Also do not reccomend biting the tyres, especially while the bike is moving. »

    Eller noe sånt

    • Ja, batterisyre smaker helt pyton! Ikke at jeg vet dette fra egen erfaring, men jeg kan gjette meg til det fra hva den består av.

      Og å bite dekkene på en motorsykkel som beveger seg, det er ikke videre smart. Jeg har hørt at hunder ofte prøver, og vi vet jo alle at de er ikke så smarte som, vel, katter…

Legg igjen en kommentar

