For bedre månebilder, dra dit!

Fra tid til annen tar jeg bilder av månen. Og stort sett går det rett i dass. Sånn er det bare når man skal ta bilder av ting som er veldig langt unna; det er så mye atmosfære mellom kamera og motiv at bildene blir uskarpe.

Jeg har fra tid til annen tenkt på å kjøre ut til ørkenen bare for å ta bilder av en god fullmåne. Der ute burde det iallefall være mindre lysforurensing og andre typer forurensing som er ganske vanlige i Los Angeles.

Men nå har jeg funnet ut at ørkenen slett ikke er stedet å dra til. For å få de beste forholdene for å ta bilder av ting ute i rommet må man derimot dra dit ingen har dratt før, til Ridge A i Antarktika!
Det høres ikke akkurat ut som et sted jeg kan kjøre til på etpar timer, og jeg er litt usikker på hvordan bilen min kommer til å like søtti minusgrader, for ikke å snakke om at kamerabatteriene kanskje ikke funker så veldig bra under slike forhold, men altså. Bortsett fra at det er uhorvelig kaldt og innihelvete langt unna høres stedet skikkelig bra ut!

2 comments on “For bedre månebilder, dra dit!

Legg igjen en kommentar

