Flytende prisindekser

I dag hørte jeg noen syte om bensinprisene igjen. Dette skjedde fordi jeg stakk innom bensinstasjonen samtidig som andre mennesker var der, regner jeg med.
Jeg bare fylte opp tanken på motorsykkelen. Det tar bare etpar minutter og litt over syv dollar. 2.5 gallon, og det holder i etpar uker.

De andre fylte opp veltepettere. De var der da jeg kom, og de var der da jeg dro.
Og de jamret seg hele tiden.

Folk har bare ikke perspektiv, altså! Bensin er jo råbillig sammenlignet med endel andre væsker, som for eksempel mennskeblod, og, vel, andre ting!

7 comments on “Flytende prisindekser

  1. Jaja… i går fylte jeg bilen… med nesten 60 liter diesel – til den nette pris av 11,55 per liter.

    For å levere 6dl plasma får jeg en kjøkkenkniv eller noe sånt. Jeg kan tenke meg innkjøpsprisen ligger på ca 60-80 kr for den… og sykehuset selger mitt plasma med fortjeneste.

    • Den grafen har ikke noe om blodplasma, men jeg regner med at det er litt billigere enn blod? Uansett er bensin (eller diesel) mye billigere (og det er vel som det skal være), og blekk for en HP skriver er utrolig mye dyrere!

  2. Ja, vet du hva…er så enig med dere. Blekk til min Canon-skriver er dyrere enn blod. *Tenke*…..*nei, ikke tenke på det*.

    • Jeg tenkte faktisk på å kjøpe en skriver i dag, men bestemte meg for at jeg trenger den virkelig ikke. Skriveren var $179. Jeg regner med at første gang jeg må kjøpe nye blekkpatroner ville det blitt dobbelt så mye!

  3. Er det ikke herlig? Jeg finner det ufattelig tilfredsstillende å gå rundt i butikker og se på ting og tenke at jeg ikke trenger det og ikke det og ikke det, og den der! så ubegripelig stygg…Åh…fantastisk å føle at man ikke trenger ting. Og hvis man i tillegg kan si at …hå hå hå…dere lurer ikke meg….det der er ren svindel!

Legg igjen en kommentar

