Veiledning for sarkasmebloggere

Det har vært mye snakk om bloggplakater de siste ukene, og mens det ikke er noen tvil om at enkelte trenger noe annet enn Vancouver-OL å snakke om, er jeg litt i tvil om hvor nødvendig dette er. Bloggere som tråkker i salaten får vanligvis så mye tyn at de er forsiktige med å gjøre det igjen. Iallefall har jeg inntrykk av at det er situasjonen blant de såkalte «årntli’bloggerne». Det er fullt mulig at amerikanske tilstander herjer blant rosabloggerne. Oss seriøse bloggere leser jo ikke sånt!

Men egentlig tror jeg ikke jeg kan telle meg selv blant de alvorlige årntli’ bloggerne. Jeg er alvorligere enn som så; jeg er en sarkasmeblogger og vi er mer alvorlige enn hjerteattakk og inngrodde tånegler sammenlagt.
Iallefall når vi prøver veldig hardt.

Så jeg begynte å lure på hva en bloggeplakat for sarkasmebloggere ville se ut som, bortsett fra at noen helt sikkert ville tegne inn barter på den, og dette er hva jeg har kommet fram til så langt:


Ikke gjør narr av andre bloggere. Med mindre du er skikkelig morsom, altså!

Det er helt greitt å gjøre narr av politikere og rikssynsere. Faktisk er dette en av hovedoppgavene til sarkasmebloggerne!

Hvis noen tilbyr deg penger eller andre goder for å skrive om produktene deres, er dette en fin mulighet til å være sarkastisk på deres bekostning. Grip den med begge hender! Ja, for du bruker begge hender på tastaturet, riktig?

Behold dagjobben. Den driver deg kanskje fra vettet, men den er helt sikkert en fin kilde for bloggemateriale. Og inntekt.
Samme gjelder forresten nattjobben, hvis du er «heldig» nok til å ha nattjobb.

Når du gjør narr av naboer/kolleger/sjefer på bloggen er det god skikk og bruk å ikke legge ut navn, addresse, arbeidssted, eller andre identifiserende detaljer. Med mindre de virkelig fortjener det og du egentlig ikke trenger inntekten uansett.

Hvis mer enn en fjerdedel av postene i en blogg handler om katter har du rett til å kalle den en «katteblogg».
Hvis alle bloggpostene i en blogg handler om katter, dreier det seg sannsynligvis om en gal kattedame og man bør være forsiktig. Gale kattedamer er tross alt gale og man vet ikke hva de kan finne på.

Aviser er ikke bare dumme. De er også bra kildemateriale og inspirasjon og funker som bare fasan i bunnen av sandkassa til katten!

Jeg synes det mangler noe, og det er ikke bare morsomheter skriblet i margen med sprittusj. Jeg har ikke giddet finne ut hvordan man kan få til det på WordPress enda.

7 comments on “Veiledning for sarkasmebloggere

    • Du er OND!

      Men… Hvis man er en sarkasmeblogger så er vel ond bare bra? Så bare ta pengene deres, og vær sarkastisk på deres bekostning!
      Hvis noen er dumme nok til å tilby sarkasmebloggere penger for å skrive om produktene deres, da…

Legg igjen en kommentar

