På to hjul i svingene

En tid siden ble jeg utfordret til å skrive om og illustrere et sitat. Som vanlig glemte jeg hele greia, og uansett tror jeg det var «uttrykk» de mente. Samma skiten, her er mitt bidrag, som samtidig gir meg en sjanse til å vise fram den høye veistandarden her i Sør-California og det nye videokameraet jeg har kjøpt til motorsykkelen min:

Legg merke til at veien det dreier seg om her er Mulholland Highway, IKKE Mulholland Drive. Det er en stor forskjell!

Jeg kan vel også legge til at det er en skranglelyd i videoen jeg ikke er helt sikker på. Jeg tror den har noe med hvor, og hvordan kameraet var montert foran på sykkelen like over frontlykten, ved siden av vindskjermen. Det er iallefall ikke motoren min!
Den lille trekanten øverst i venstre hjørne er kanten på vindskjermen.

4 comments on “På to hjul i svingene

  1. Lydbildet ble … litt feil? Det høres ut som noe pedaldrevet …. og jeg må innrømme at jeg ble skikkelig bilsyk av videoen.

    Men veistandard kan vi godt bytte. Og sol!

    • Du kan da ikke bli bilsyk av video tatt fra en motorsykkel? Det går bare ikke an!

      Men lydbildet ble litt feil, ja. Tror bare det skyldes monteringen av kameraet.

      Og veiene der oppe er absolutt de beste i California. Resten er bare huller og elendighet som så mange andre steder i verden.
      Og i dag høljregner det.

      • Jo. Jeg blir ALDRI bilsyk eller sjøsyk i RL (ikke engang på 10dagers segling i Karibien… da lå jeg i kabinen med føttene spent i veggen for ikke å rulle i køya og leste), men sett meg foran Flåklypa, berg-og-dalbanefilming fra forsetet eller – film av én sjark sett fra en annen sjark i halvgrov sjø utenfor Shetland… og jeg blir lysegrønn før du kan stave fargen.

        At veiene er dårligere andre steder var da enda godt. Etter vinterværet her trengs iallfall ikke budsjett til fartsdumper.

        • Her har vi ikke vintervær, men mange veier er likevel i svært dårlig stand. Det vil si, veier som eies av staten California eller byen Los Angeles er ofte i dårlig stand, for det er ikke penger nok til å vedlikeholde dem skikkelig. Pengene går til byene der de rike bor, som Encino, Beverly Hills, Agoura Hills og la oss ikke glemme Westwood! Der asfalterer de iblant veiene to ganger i året for å bruke opp alle pengene de har til formålet.

Legg igjen en kommentar

