Utdannelse på sprit

Nå har vel de fleste av oss hørt om The Taxes Bored of Edumacation som synes skoleelevene i Texas får vite om for mange fakta og sannheter og har bestemt seg for å rette på det. Godt jobba, sier jeg bare!

Jeg kan også nevne at det var et offer for utdannelsessystemet i Texas som engang reddet meg fra en stor krise og glassbiter i fryseskapet ved å flytte vodkaflasken jeg hadde “glemt av” i frysen til kjøleskapet. Det er jo klart at hvis den ble stående der for lenge ville innholdet fryse og flasken sprenges i tusen knas.

Hun var riktig stolt av at hun husket å sette den i kjøleskapet, for ute i det varme kjøkkened kunne den jo blitt bedervet…

Men det er altså i Texas. Oss som er utdannet i Norge er mye bedre informert. Jeg oppbevarer vodkaen i dypfryseren for at den skal føle seg hjemme hos meg. For jeg vet selvsagt at vodka kommer fra Russland, hvor det er kuldegrader hele året.

Og grågåsa er en veldig populær fugl. Det er vel derfor de har kalt opp et vodkamerke etter den?

2 comments on “Utdannelse på sprit

Legg igjen en kommentar

