Jeg savner dem litt, jeg

The new neighbour

Hvis det er noe jeg savner fra Iowa, så må det være balkongen min og alle småfuglene som holdt til på og rundt den. Kardinaler, for eksempel, finnes overalt i Iowa, men ikke i det hele tatt i California.
Det er vel derfor jeg forsover meg så ofte her, for i Iowa vekket kardinalene meg. Så fort det var lyst, og iblant før, satt de høyt oppe i eiketreet utenfor soveromsvinduet mitt og sang. Eller sang og sang, da. Rope, er vel mer korrekt:

«Beer! Beeeer! Beeeeeeer!» ropte de. «Beer! Beeeer! Beeeeeeer! Quick! Quick! Quick! Quick! Quick!»
«BEEEER!!!»

Men alt jeg gav dem var fuglefrø og rent vann…

Hvis jeg noensinne treffer en igjen, kanskje jeg skal tilby den en øl?

8 comments on “Jeg savner dem litt, jeg

    • Nå måtte jeg bare tenke på hvordan en full kardinal ville oppført seg…

      Huffda! Men søte er de, og alt annet enn sjenerte!

      • Heller fulle kardinaler enn forfyllede elgkyr… (hender det skjer når de raider eplehager med gamle, gjærede epler…)

        • Hadde ikke tenkt mye på at elg blir fulle, men det blir de jo selvsagt. De er jo egentlig trøndere, er de ikke?

  1. Fuglene her har ikke kommet lenger enn til å telle til sju – og jeg har jo ikke forstått at det er en sixpack + 1 de egentlig vil ha.

Legg igjen en kommentar

