Rosablogging neste?

Iallefall er jeg nå blond… Eller noe lignende.

Jeg kunne selvsagt postet et bilde, men hvorfor gjøre det selv når andre allerede har gjort det? På søndag traff jeg nemlig noen små motorsykler fra California Scooter Company, og menneskene de hadde med seg til noen av stedene der alle som teller innen motorsykkelmiljøet i Los Angeles og dalstroka innafor henger ut fra tid til annen. Da måtte jeg selvsagt ta en titt på syklene, og ble i den anledning fotografert og publisert i bloggen deres. Jeg er kvinnen i den sølvgrå lærjakken i bildet nær enden av posten, i tilfelle noen lurer.

Hårfargen er nærmest et veddemål, inngått etter at en kamerat uttrykte tvil over at folk behandler meg annerledes med blondt hår enn med mørkebrunt. Han tviler ikke mere. Jeg har plutselig blitt synlig, folk vil snakke med meg og synes jeg er pen. Bortsett fra meg da; jeg synes jeg ser bedre ut med mørkt hår!

12 comments on “Rosablogging neste?

  1. Jeg har også vært blond… og opplevde det samme som deg. Men egentlig er det bare et bevis på at menn er overfladiske. 😉

  2. På 23 stemte det definitivt ikke. Nå, i de 30ish har jeg byttet fra sort via brunt til lysebruntstripete og merker vel ingen stor endring på kvinner.
    Tror menn finner (fremmede) mørkhårede kvinner skremmende, rett og slett. *trekker på skuldrene*
    Det er skikkelig merkelig å bli så håranalysert. 😆

    • Skremmende, ja. At jeg er godt over gjennomsnitts høy og i tillegg avviker fra normalen ved å ha kort hår og ikke være feit hjelper vel ikke mye.
      Men man må virkelig lure på hva som får folk til å tro at jeg blir mindre farlig ved at man fjerner litt pigment fra håret mitt!

        • Aha! Ja, det er sikkert svaret! 😀

          Skulle ønske disse idiotene treffer på en skikkelig smart blondine som helt totalt kjører over dem!

  3. Hehe, så kult med bilde av deg på den siden! Grattis med ny hårfarge, det er jo kult å forandre litt, teste noe nytt. Liker man det ikke er det heldigvis enkelt å endre tilbake igjen. 🙂

    Selv har jeg gått fra å være noenlunde blondine gjennom 39 år, til å bli mørk brun. Jeg stortrives og ønsker meg ikke tilbake igjen!

    • Tror ikke den hårfargen blir særlig holdbar. Det tar lang tid å bleke håret mitt, så når svarte røtter viser seg blir det nok til at jeg bestemmer meg for at min naturlige farge er den beste!

  4. Jeg følte jeg fikk mer oppmerksomhet da jeg farget håret sortlilla en stund. Kanskje skiller vi oss mer ut når vi har en annen hårfarge enn den naturlige? Eller farget hår generelt. Nå har jeg nettopp lagt til mørke striper i det blonde, men kan ikke si at jeg merker noen forskjell, sånn rent bortsett fra at folk som kjenner meg kommenterer at håret mitt er annerledes.

    • Ja, jeg tror nok at oppsiktsvekkende farger får mer oppmerksomhet enn naturlige. Bare prøv grønt!
      Jeg har kjent endel mer eller mindre naturlige blondiner som farget håret mørkt. De fikk også mye oppmerksomhet, men stort sett negativ. Det er det samme som skjer når jeg farger håret tilbake til en mer, for meg, naturlig farge. Folk skjønner ikke hvorfor jeg ikke forblir blond; det ser jo så mye bedre ut! Sier de. Jeg er ikke enig.

      Men små forandringer legger mange slett ikke merke til. Da håret mitt gikk fra mørkebrunt/svart til lysebrunt hørte jeg ikke et pip om hår, og det regner jeg med var fordi ingen la merke til forskjellen.
      Du har kanskje mer observante bekjente enn meg, ettersom noen i det minste legger merke til forandringen?

Legg igjen en kommentar

