Teller shopping som rosablogging?

Jeg er fremdeles blond, selv om blondheten er under alvorlig trussel fra en pakke rød-brun hårfarge! Og jeg har vært ute og shoppet! Ny veske, og nye støvletter! Hvis ikke det teller som rosablogging vet ikke jeg!

Og så synes jeg at jeg bør få ekstra rosabloggerpoeng for alle de ekstra utropstegnene…

Jeg hadde ingen planer om alvorlig shopping i dag, men for diverse grunner ble det til at jeg brukte omtrent $500. Jeg kunne sikkert spart en god del ved å planlegge litt klesshopping eller noe. Jeg finner jo aldri noe som passer.

MIn opprinnelige plan var å ta med meg kamerautstyret og laptoppen i en stor ryggsekk jeg har hatt noen år, men jeg trengte noe å beskytte den store telelinsen med, så jeg stakk innom en kamerabutikk i håp om å finne noe passende. Mens jeg var der tenkte jeg at jeg kunne likesågodt kjøpe en skikkelig kameraryggsekk. Resultatet var at istedet for en liten beskyttelsesbag for telelinsen forlot jeg butikken med en Tamrac 5585 Expedition 5x Backpack til nesten $200. Jeg hadde en Tamrac kamerabag i mange år og likte den veldig godt, så jeg håper denne fungerer like bra for meg.
Den har ikke plass for laptoppen, så den får gå i den andre bagen min, men det er egentlig bra. Jeg er ikke så veldig glad i å dra med ekstra vekt når jeg er ute og fotograferer.

Men den nye kamerabagen HAR en iPad-lomme…

Så spiste jeg lunsj sammen med en venn som også kjører motorsykkel, og det ble til at vi diskuterte ting som lærjakker og annet beskyttelsesutstyr. Jeg fortalte ham at jeg har funnet en perforert lærjakke som faktisk passer, men den er litt dyr så jeg håper på salg snart. Siden butikken der jeg så denne jakka var like ved restauranten der vi spiste, ble det til at vi tok turen innom. De hadde ikke lærjakken i min størrelse mere (men kan bestille). Derimot hadde de noe ganske unikt; et par ordentlige racingstøvler i min størrelse!

For ordens skyld bør jeg vel nevne at når det gjelder beskyttelsesutstyr for motorsykkelkjøring blir kvinner stort sett avspist med små, trange pynteklær som bare såvidt holder til søndagskjøring av den mer pyntelige sorten. Bare et firma lager en eneste modell ordentlige racingstøvler for kvinner, med akkurat samme beskyttelse som den tilsvarende mannemodellen. Ettersom jeg har ganske typiske kvinneføtter som i tillegg er litt mindre enn de størrelsene mannfolksko normalt selges i, så er dette ganske viktig for meg.
Og som om det var min heldige dag i dag, hadde de min størrelse og de passet faktisk utrolig bra! Så etter å ha langet over hele $300 (+moms) var jeg den stolte eier av et par Sidi Vertigo racingstøvler, som jeg ikke kommer til å få sjansen til å bruke før jeg kommer tilbake fra Norge. Bortsett fra at jeg kjørte hjem fra jobben i dem, da!

4 comments on “Teller shopping som rosablogging?

  1. Nå mangler det bare noen gode produktbilder … 😉

    En god kamerabag er nødvendig om man skal få med kameraet lenger enn til bilen har jeg funnet ut. Ikke for det, jeg er fremdeles veldig flink til å la det ligge hjemme, men det blir med oftere med en ok sekk.
    PS – snasne støvler.

    • Ja, man må ha noe å bære kameraet i, særlig hvis man har speilreflekskamera og mange linser!
      Det er derfor jeg skulle ønske jeg kunne greie meg med et lite lommekamera… *sukk*

      Og støvlene er snasne, ja!

  2. HEhe – du fikk meg forresten til å tenke på problemene med å finne en tørrdrakt med god passform – MED bevegelighet og UTEN altfor mye plass til luft … (NB: Dame != Barbie)

    Herredraktene kommer i passform «HE-man» og damedraktene enten «Barbie» eller «Teletubby»… Velg selv, lizzom.

    • Det er akkurat det samme med motorsykkelklær, bortsett fra at herreklær også kommer i «Teletubby» størrelser.
      Kvinneklær er laget for å se sexy ut på den «perfekte» eksosrypa; en 17 år gammel jente som er omtrent 1.50m med X-cup, sånn omtrent. Og de beskytter ikke engang mot California-vær, langt mindre mot ublide møter med asfalt.

      Heldige meg er høy og bredskuldret, så jeg har ikke noe annet valg enn herrejakker. I «HE-Man» passform!
      Det redder meg fra både rosa og blomstermønster, og jeg får skikkelig armering med på kjøpet. Og jeg kan finne en skikkelig hjelm som matcher.

      Og jeg var skikkelig heldig da jeg fant de Sidi-støvlene i rødt. De kommer nemlig også i rosa…

Legg igjen en kommentar

