Fint vær i dag!

Så kom jeg meg da til Oslo, endelig. Det ble selvsagt litt rot av det, for jeg bestilte billetter gjennom Orbitz. Det gikk ikke helt som planlagt.

Det vil si, jeg planla å dra fra Los Angeles på fredag klokka 10:25. Det var iallefall den tiden og datoen jeg bestilte billetter for. Jeg fikk tilogmed bekreftelse på epost, så jeg regnet med at den var i boks.

Men så enkelt kan det selvsagt ikke være! Da jeg møtte opp på flyplassen fredag morgen klokka 8, nektet datamaskinene til Continental å sjekke meg inn. En dame kom og skulle hjelpe meg, og hun mente at dette skulle ikke være noe problem. Men det var det altså.
Da hun fikk maskinen til å hente fram reservasjonen min, viste det seg nemlig at jeg skulle dra fra Los Angeles søndag klokka 12! Det ble stor forvirring, ettersom bekreftelseseposten (som jeg hadde skrevet ut) fremdeles sa fredag klokka 10:25. Dama foreslo at jeg hadde sikkert forandret planene mine og ikke skrevet ut den nye reservasjonen, men det blir jo helt høl i huet. Jeg tror neppe jeg ville ha forandret en reservasjon og helt glemt om det. Man gjør jo ikke vanligvis sånt uten god grunn.

Men reservasjonen min var uansett for søndag, så jeg måtte bare dra hjem og ringe Orbitz for å finne ut av det. Dama jeg snakket med der insisterte hardnakket på at jeg hadde bestilt billetter for søndag og det var ikke tale om annet. Bekreftelseseposten som sa fredag måtte bare være noe jeg hadde diktet opp.

Så jeg sjekket selvsagt eposten og, og da hadde den opprinnelige bekreftelsen forsvunnet. Istedet var det en epost fra etpar dager etter, med subjektet «travel data» som jeg ikke hadde brydd meg om å lese ettersom disse vanligvis bare inneholder tull og tøys. Men sammen med tullet og tøyset var flyvningene mine listet, og i følge denne skulle jeg dra fra Los Angeles søndag.

Jeg vet enda ikke nøyaktig hva som skjedde, men det er tydelig at Orbitz forandret flyvningene mine en dag eller to etter at jeg opprinnelig bestilte, og at de ikke lot meg vite om det. Jeg aner selvsagt ikke hvorfor.

Men jeg kom meg da til Norge, og ettersom det høljregner kan det ikke være noen tvil om at alt er normalt her.

6 comments on “Fint vær i dag!

  1. Norwegian er ganske flinke når de tuller og sender meg tretusen meldinger om at flyvningen er forandret. Mulig at de forandrer dem tre tusen ganger, for jeg leser dem ikke men lar mer praktiske personer ta seg av det praktiske. Å reise alene kan bli interessant…

    • Jeg reiser nesten alltid alene. Fordi jeg er en praktisk person, og det blir veldig stressende å passe andre når man skal noe sted.

  2. Ser fram til nye ironiske og satiriske bloggposter. Jeg er sikker på at det hender noe som kan deles? 😉

    PS – flott bilde fra festningen.

Legg igjen en kommentar

