Gjør jobben din, da!

Som om det ikke er nok at jeg mangler energi og har en hodepine, måtte jeg selvsagt også bli forkjølet. Jeg er jo lissom så heldig, jeg.

Jeg leste nylig en artikkel om at symptomene vi forbinder med forkjølelse (stort sett snørr og gørr, for å fatte meg i korthet) faktisk ikke skyldes forkjølelsesviruset, men er en overreaksjon fra immunforsvaret vårt. Altså er det sånn at de som har et sterkere immunsystem får sterkere symptomer når de er forkjølet, mens de med svakt immunsystem får mindre symptomer. Jeg regner med at de med svake immunsystemer kompenserer ved å få flere forkjølelser?
Dessverre kan jeg ikke finne denne artikkelen, men det var ganske interessant lesning. Og hvis det er sant, betyr det ikke bare at immunsystemet mitt er i god form, men også at det ikke synes det har nok å gjøre så det kan likesågodt overreagere på et forkjølelsesvirus som forvirret seg inn i kroppen min.

Jasså ja! Ikke nok å gjøre! Vel, det forklarer jo endel!

Hei du, immunsystemet! Jeg vet om noe nyttig du kan gjøre!

*ingen respons*

Hei! Ingen grunn til å kjede seg, vettu!

*ingen respons*

Hrmpf! Du kan da i det minste slutte å bedrive hærverk!

Jeg føler meg bedre allerede!

Legg igjen en kommentar

