*host* *host*

Mange år siden leste jeg noe om hvor narkotiske stoffer kom fra, når og hvordan de ble introdusert i Vesten, og en god del om hvordan de først ble brukt som medisin. Blant annet kunne jeg lese at heroin opprinnelig ble brukt som et middel mot hoste.

Noe senere dro jeg til Oslo, og utenfor stasjonen så jeg en narkis som hostet så kraftig at han ikke engang greide å sitte på trappen utenfor stasjonen. Jeg må innrømme at min første, empatiløse tanke var at det kunne ikke være heroin han var på.

Vel. Akkurat nå kan jeg si det samme om meg selv; det er ikke heroin jeg er på!

2 comments on “*host* *host*

Legg igjen en kommentar

