Dyr gjør det også!




"AWWWWW!"

Originally uploaded by Just Marina

Neida, det er ikke homofili jeg mener, bare klining. Både heterofil og homofil, regner jeg med.

Og det er fint, både fordi det viser at dyrene er glade i hverandre, oss mennesker er ikke så rare som man kan tro, og det ser skikkelig søtt ut på bilder.

Når man tar stor interesse for (og bruker mye penger på) fotgrafi blir det gjerne til at man spesialiserer seg litt. Uansett hvor mange forskjellige ting man tar bilder av, og hvor mange forskjellige teknikker man prøver, blir det gjerne noe man gjør oftere, og er flinkere til.

Og jeg tar for en eller annen merkelig grunne mange flere bilder av dyr og fugler som kliner enn de fleste naturfotografer. De siste dagene har jeg gått gjennom gamle bilder (det vil si dem jeg tok mer enn en uke siden) og hva jeg finner er fugler som kysser og ekorn som tafser på andre ekorn.

Søtt og romantisk, kanskje, men jeg vet ikke om det en noen nytte i disse bildene. Jeg fikk bare lyst til å legge et inn på bloggen nå før de pels- og fjørkledde setter igang med den mest intense klineperioden sin når våren kommer.

4 comments on “Dyr gjør det også!

    • Vi synes kanskje at dyr er litt ekstra søte når de gjør ting vi ser som noe bare mennesker gjør, som å kysse? Jeg er ikke engang helt sikker på at de gjør det for samme grunn som oss, men i tilfelle fugler og endel dyr ser det sånn ut.
      Enkelte fisker, derimot, kysser fordi de er rivaler og vurderer en real slåsskamp.

    • Takk! Vet ikke om jeg er så veldig flink, men jeg har visst et talent for å treffe på dyr og fugler som kliner. Det er da også noe!

Legg igjen en kommentar

