Borte bra, men…

I natt drar jeg til Costa Rica. Skal være der i fire dager, noe som er bortimot uendelig etter amerikansk ferie-standard.

Jeg har hørt rykter om at det er massevis av fine fugler der. Så jeg drar egentlig for å prøve å få has på noen av dem med kameraet. Hvis det er så mange som jeg har blitt fortalt burde det være svært enkelt.

Men for å gjøre livet spennende (eller forjævlig, alt ettersom) begynte jeg å få en forkjølelse i dag. Jeg har behandlet den med store mengder te, c-vitamin, jobb-skulking, og søvn. Så langt ser det ut til at den strategien virker, men jeg er ikke sikker enda.

Flyturen nedover går litt i krik og krok (LAX-DFW-MIA-SJO) så det kan bli litt slitsomt. Jeg bare håper på det beste.

9 comments on “Borte bra, men…

  1. Godt tur – måtte lyset være perfekt og fuglene passe aktive og lite sky, bakgrunnen «fin»…. Og nesa med på notene.

    Jeg kan forøvrig anbefale middag med (masse) ingefær, hvitløk og chilli mot forkjølelse.

    • Kom til Miami uten å bli akutt syk. Her må jeg vente på fly til San Jose i flere timer. Somlet i flyplassrestaurantene er så ille jeg er plutselig glad for ventetiden!

      Ingefær, chili, og hvitløk høres litt kantonesisk ut? Men det blir nok iallefall råd med chili og hvitløk i Costa Rica!

      • Bra! Håper på fin ferie også da. Gleder meg til å se bilder jeg.

        Vet ikke om det er kantonesisk – hos oss kaller vi middagen «øre-nese-hals-medisin». Det skal være så hett at det damper ut av ører og nese iallfall. 😉

        • Har kommet meg til Puerto Jimenez. Her er det hett nok selv om maten ikke er det.
          Men må prøve litt het mat og…

  2. God bedring, jeg håper det ikke ødelegger for turen din. Det høres jo fantastisk ut å reise til Costa Rica, håper du får tatt mange fine fuglebilder og får en herlig ferie. God tur!

Legg igjen en kommentar

