Sinte damer og arge fjørdotter

Jeg var innom Best Buy i dag. Dette er noe jeg helst ikke gjør, men i nød spiser fanden fluer og alt det der…

Og inne i butikken sto det en dame og skjelte ut en iPad. Det vil si, hun sto der med en iPad (2, for å være nøye) i en hånd, en Kindle i den andre, og kjeftet og smelte og bar seg om hvor IDIOTISK det var at iPaden var så mye dyrere. Den er jo litt større, men ikke nok til å rettferdiggjøre den ENORME prisforskjellen, mente hun i et ordelag jeg helst ikke gjengir i bloggen min.
Skal det bannes her, skal det bannes på skikkelig vis!

Den kvisete tenåringsgutten som jobbet der prøvde å avbryte tiraden med å spørre hva slags funksjonalitet hun ville ha og hva hun skulle bruke dingsen til, men han fikk ikke noen respons.

Etter noe om regjeringens konspirasjoner til å robbe folk og et snøft slengte dama iPaden fra seg, grep Kindle-boksen og satte avgårde mot kassa med et mannfolk som tilsynelatende tilhørte henne på slep. Det siste jeg hørte fra henne var noe om at man kan jo spille Angry Birds på en bitteliten iFon-skjerm, så denne burde greie seg fint og man trenger ikke blakke seg for en større skjerm.

Og «De lurer ikke meg SÅ lett!» i skingrende røst.

Eh…

Javel.

Så jeg er vel en skikkelig sucker jeg da, som lot meg lure til å bruke hundrevis av dollar på en iPad for å spille Angry Birds på!

4 comments on “Sinte damer og arge fjørdotter

    • Ja, man kan håpe. Denslags kjefting på offentlig sted virker bare dumt, og å sammenligne en Kindle og en iPad som om de var omtrent samme saken er enda dummere.

      Skal man lese ute i solskinn trenger man Kindle; skal man spille Angry Birds og sjekke eposten og Twitter trenger man iPad. Enklere kan det vel ikke bli?

    • Det var det jeg tenkte meg og! Men det er jo mulig hun mente at ettersom iFon-skjermen er stor nok til å spille Arge Fugler på, så går det greitt å lese på den lille Kindle-skjermen. Får man håpe!

      Men jeg ser så mange artikler om Kindle vs. iPad at det er ikke rart om folk tror de er sånn omtrent samme saken.

Legg igjen en kommentar

