Råtne epler og daue batterier

De siste ukene har jeg hørt mange konspirasjonsteorier om hva Apple bruker GPS-loggen i iFoner til. Selv må jeg innrømme at det vet jeg ikke, og jeg regner med at det er tilfelle for Apple og.

Men det betyr ikke at Apple ikke er onde. Neida; det skulle tatt seg ut. Apple er ondere enn som så.

Jeg har en 3 år gammel iFon 3G. Greier seg egentlig fint for meg.

Det vil si, den fungerte helt fint til iFon 4 i hvitt kom på markedet noen dager siden. Da daua batteriet i min gamle iFon. Og nå varer en ladning bare nesten en dag, og den kan finne på å bare daue helt uten videre.

Jeg tror ikke det er tilfeldig. Tross alt, omtrent alle har en iFon nå for tiden, bortsett fra de som absolutt ikke vil ha en og noen få av dem som virkelig ikke har råd. Så hvor er markedet for de hvite iFonene? Bortsett fra noen få tullinger som absolutt vil ha den i hvit, da.

Men hvis en aldrende iFon dauer akkurat samtidig som en ny modell (om det så bare er en ny farge) kommer på markedet, da er det logisk at man erstatter den gamle med den nye modellen, riktig? Og hvis en masse gamle 3G iFoner stryker med akkurat nå, burde den nye, hvite iFonen selge ganske bra. Riktig?

Så selv om jeg ikke aner hvordan de gjør det, kan jeg bare konkludere at Apple virkelig er onde. Og at de kanskje trenger GPS-loggen for å finne ut hvor telefonen befinner seg sånn at de kan kverke den.

Eller no’ sånt…

6 comments on “Råtne epler og daue batterier

    • Ja, selvsagt var det sånn det hang sammen. Ingen tilfeldighet at Osama gikk med like etter at den hvite iFonen kom på markedet, altså. Selv han kunne ikke motstå fristelsen.

      Jeg regner med at jeg bare kan gi opp og bestille?

        • Tror nok ikke det er så veldig farlig for meg å kjøpe ny iFon, nei. Men jeg tenker jeg stikker innom eplebutikken i Santa Monica for en, så trenger jeg ikke knote med FedEx.

  1. Min gamle ifon er like god, den. Men kanskje Apple er informert nok til å vite at hvis (når) jeg må kjøpe ny så blir det den svarte uansett… 😉

    • Det var lissom det jeg tenkte og; svart ser bare «riktigere» ut…
      Men nå vurderer jeg faktisk den hvite! Galskap!

Legg igjen en kommentar

