Er det virkelig sommer?

Skal man tro kalenderen, er det sommer. Iallefall på den nordlige halvkulen. Hvis man titter ut vinduet, iallefall i Los Angeles, ser det tilogmed ut som om det er solskinn og pent vær.

Faktisk ser jeg ingen grunn til å regne en person som innbiller seg at det er sommer, sol og varmt i Los Angeles i dag som utilregnelig, gal, tullete, forvirret eller på annet vis foreslå at han/hun tar feil. Hvis man befinner seg i Los Angeles i dag er det faktisk nærliggende å tro at å ta på seg badedrakt og dra til stranden er en god ide.

Med mindre man er på jobb, selvsagt. Man bør ikke dra til stranden eller iføre seg badedrakt hvis man er på jobb.

Jeg er på jobb.
Og jeg er iført en diger, høyhalset genser, lang kordfløyelsbukse, ullsokker, Dr. Martens, og skjerf.

Og jeg fryser.

Tanken om Stillehavet og badedrakt i kombinasjon får meg faktisk til å fryse enda mer. Tanker om ørkener midt på sommeren hjelper litt, og Helvete virker som et varmt og hyggelig sted til tross for svovellukten.

Men likevel fryser jeg.

Helvetes airconditioning!

2 comments on “Er det virkelig sommer?

  1. Kondolerer.

    Sitter her med snørr i ulekker farge (snørr er altså som regel ulekkert, men nå ekstra sådan), tørrhoste og sår hals etter et lengre besøk på serverrommet i forrige uke…

    Og høyner med at ikke engang været tilsier vår/sommer her i gamlelandet.

    • Nå har jeg hatt langhelg og det har vært akseptabelt varmt og pent vær hele helga. Og heldigvis ingen snørr eller hoste.

      Men i morgen er jeg tilbake på jobben, og da blir det nok vinter igjen. Jeg skal finne fram ullundertøyet, tror jeg. Kanskje det hjelper litt.

Legg igjen en kommentar

