Konspirasjoner?

Det kan være litt vanskelig å være sarkasmeblogger iblant. Det er jo endel ting man helst ikke skal være sarkastisk om. Som foreksempel at Fjordman viser seg å være en 36 år gammel mann fra Ålesund. Jeg må innrømme at det styrker endel teorier jeg lenge har hatt, men dessverre kan jeg ikke skrive et ord om det. Ikke et ord!

Bortsett fra at slike teorier eksisterer, selvsagt.

Men konspirasjonsteorier regner jeg som fritt vilt. Så jeg har planer om å se litt nærmere på disse teoriene om at muslimene planlegger å ta over makten i verden. Eller muligens bare i Europa. Eller Norge.

Eller kanskje på den Arabiske halvøya?

Men jeg har ikke hatt mye tid til denslags, ettersom sjefene mine enda ikke har tatt til vettes og dratt på ferie. Det er rent så jeg kan lure på om det finnes en konspirasjon på jobben!

Så i dag, da jeg kom til å tenke på hvor mange muslimske kolleger jeg har, tenkte jeg at den enkleste måten å finne ut av dette er da å bare spørre dem? Min erfaring er at ingeniører er dårlige løgnere, så uansett om de juger eller ikke kan jeg få det svaret jeg ønsker. Bombesikkert, lissom.

Litt senere treffer jeg en muslimsk kollega i lunsjrommet (og det på høylys dag midt i Ramadan!) så jeg bare spør i vei, jeg. Om en sånn muslimsk konspirasjon til å ta over makt finnes?

Til min overraskelse innrømmet han det med en gang. «Selvsagt!» sa han «Vi kan da ikke være dårligere enn jødene?»

Nei, selvsagt ikke. Utrolig logisk, det!

Jeg skulle til å si noe om hvor logisk jeg synes dette er, men akkurat da kom en jødisk kollega inn i lunsjrommet (HØYST mistenkelig! Det er bare tre av dem.), skuler på den muslimske kollegaen og sier «Hysj! Du vet da at du ikke skal si noe om det!»

Da gikk det en LED (man er da miljøvennlig, vettu!) opp for meg. Selvsagt! Jødene og muslimene samarbeider om konspirasjonen! Det burde vi jo ha skjønt hele tiden. Hele greia med Israel og palestinerne er bare et spill for galleriet for å avlede oppmerksomheten fra sannheten.
Hvor blinde har vi vært alle disse årene!

Begge så litt rart på meg så jeg tok kaffekoppen min og gikk tilbake til kontoret hvor jeg lot som om jeg hadde det veldig travelt med et eller annet til det var på tide å dra hjem.

Men nå er jeg ikke sikker på at jeg tør dra på jobb mandag!

4 comments on “Konspirasjoner?

  1. Her har vi en Kroatier og en Bosnier (og tidligere også en Albaner) under samme tak. Gikk helt fint det også. 😉
    Jeg tror disse religiøse motsetningene er veldig oppskrytt.

    • Ja. Avisene må jo ha noe å skrive om i agurksesongen, som ser ut til å bare bli lengre hvert år.
      Og folk som egentlig ikke har noen problemer trenger også noe å hisse seg opp over. For ikke å snakke om at paranoide må holde på med noe, de og.

Legg igjen en kommentar

