Ingen gode nyheter…

Og som om all den menneskelige inkompetansen jeg kom over i går ikke var nok, har jeg fått en ny dose i dag.

Ettersom jeg ikke hadde fått noen oppdateringer fra noen som helst ved ti-tiden i dag, bestemte jeg meg for å ringe politiet og spørre. De kunne ikke gi meg noen informasjon.

Så ringte jeg GuidePoint, firmaet som administrerer GPS-lokaliseringssystemet mitt. De kunne informere meg om at ved 13:30 tiden i går hadde noen fra politiet i Los Angeles ringt dem og spurt etter telefonnummeret mitt. De sa de trengte å ringe meg for å se om jeg kunne komme ut til et eller annet sted som ikke ble spesifisert.

Dette hørtes jo lovende ut, for det er bare en grunn til at politiet skulle ha behov for meg å komme til et eller annet sted, og det er at de hadde funnet motorsykkelen min!

Men som sagt, jeg fikk ingen oppringinger. Dama fra GuidePoint kunne fortelle at hun hadde prøvd å ringe meg tre ganger, men fikk ikke noe svar. Dette ble heller ikke registrert av telefonen min, så jeg begynte å lure. Hadde jeg vært utenfor mobildekning? Nei, fra 13:00 til 14:15 i går var jeg i et møterom på jobben, og der er det rimelig god mobildekning.

Så bare to forklaringer; enten et “teknisk problem” hos AT&T (min mobilleverandør) eller dama fra GuidePoint løy. Jeg vet enda ikke hvilken er riktig.

Så ringte jeg politiet igjen, og greidde å få snakke med en detektiv denne gangen. Jeg gav ham informasjonen GuidePoint-dama hadde gitt meg, men han hadde ingen forklaring. Motorsykkelen min var fremdeles registrert som stjålet, og hvis den var funnet ville statusen blitt oppdatert. Sa han.
Han kunne også fortelle meg at noe ble “notert” rundt 14:00 i går, men ikke hva, og at ingenting hadde blitt gjort, selv om han bekreftet at de hadde fått informasjon fra GuidePoint.

Så nå er jeg tvunget til enten å tro at LAPD ganske enkelt ikke bruker informasjonen de får, eller at GuidePoint lyver til meg, eller at noen fra LAPD fant sykkelen min og bestemte seg for å beholde den selv.

Veldig oppløftende, hele greia.

Legg igjen en kommentar

