Jeg kan se Catalina!

Jeg kan se Cataline Island

Utsikten fra balkongen min

På en klar dag i Los Angeles kan man se Catalina Island. På en ikke-så-klar dag kan man ikke. Klare dager er ganske sjeldne her i omegn.

Fra balkongen min kan jeg vanligvis se en slags skygge som forestiller omrisset av toppen på Cataline Island, men det er sjelden jeg kan se hele øya. Bortsett fra at en ås skjuler sørenden, da. Det teller ikke!
Men i kveld kunne jeg se omrisset av hele øya, så jeg synes jeg må poste et bide som bevis på denne begivenheten.

Den mørke klossen i forgrunnen er bygningen foran den jeg bor i. Vannbiten ti venstre er en del av kanalen inn til marinaen, og piggene til høyre er en palme foran bygningen jeg bor i.

2 comments on “Jeg kan se Catalina!

  1. Åh, det er deilig når det klarner opp og man kan se langt avgårde… Nydelig bilde av Catalina, som jeg må innrømme at jeg aldri har hørt om. Det ser jo fantastisk ut der du bor, det er noe å drømme om når jeg sitter her og fryser. 🙂

    • Akkurat nå sitter vi og fryser her og! De er riktignok ikke kuldegrader, men bare litt over null om natta, og det er skikkelig sprengkaldt i California.

      Catalina er nok best kjent blant båtfolk, og så ble jo et sjøfly oppkalt etter øya.
      Og så er det hvor Marilyn Monroe bodde da hun begynte sin modellkariere. De tidligste profesjonelle bildene av henne ble tatt på stranda i Avalon. Som nå er kjent som den skitneste stranden i California…

Legg igjen en kommentar

